Как да се справим с косопада?

07.09.2017 г.
48 прочитания
0 коментара
Виж още
5 изненадващи храни, които съдържат кофеин
05.09.2017 г.
05.09.2017 г.
Седемте най-добри домашни лека против акне
04.09.2017 г.

Косата безспорно е изключително важна за нашето самочувствие. Но знаехте ли, че тя също е отражение на нашето здраве? Дисбалансите в тялото могат да повлияят отрицателно на здравето и количеството на косата. Лекарският кабинет често е посещаван от жени, оплакващи се от косопад. Той може да е причинен от редица дисбаланси и хранителни дефицити. Много неща можете да промените в живота и диетата си, за да повлияете на качеството и на количеството на косата си.

Първите три неща, които е добре да изследвате са щитовидната жлеза, нивата на желязото и на кръвната захар. Дисбаланса в което и да е от тези може значително да повлияе на растежа на косата.

Един от първите признаци на хипотиреодизъм, или намалена функция на щитовидната жлеза, е косопадът. Щитовидната жлеза е централната част на метаболизма ви, което оказва влияние върху движението на клетките в тялото ви. Когато функцията ѝ е намалена, метаболизмът се забавя и косопадът се ускорява. Много промени в храненето могат да спомогнат функцията на щитовидната жлеза и да подобрят вида на косата. Освен това, ако лекарят ви сметне, може да ви предпише медикаменти.

Второто нещо, на което трябва да обърнете внимание, е повишената кръвна захар и възпаление в тялото. Повишената кръвна захар е признак за инсулинова резистентност в тялото. Инсулиновата резистентност е преддиабетично състояние, което нарушава баланса на хормоните в тялото. В резултат хората често се чувстват по-уморени, качват тегло около корема и косата им изтънява. Освен това тази хормонална промяна повишава възпалението в тялото, което допълнително спомага за косопада.

Това състояние може да бъде преобърнато с промяна в начина на живот. Най-сигурният начин да подобрим баланса на хормоните е нискогликемичната и нисковъзпалителна диета.

Първо, справете се с възпалението в тялото като премахнете от диетата си прости въглехидрати, добавена захар, алкохол и млечни продукти. После обърнете внимание на нивата на захарта. Нискогликемичната диета е богата на фибри, здравословни мазнини и белтъчини, което подпомага храносмилането и усвояването а храната и по този начин предотвратява покачването на захарта и инсулина след хранене. Избирайте храни, богати на протеини като боб или леща. Добавете храни богати на фибри като зеленчуци и кафяв ориз. И накрая, уверете се, че във всяко хранене присъстват здравословни мазнини като маслини, ядки и авокадо. Това ще забави покачването на кръвната захар, ще ви накара да се чувствате сити за по-дълго и ще спре възпалението. Следователно хормоните ви ще са балансирани и косата ви ще е в отлично състояние.

След това трябва да подхраните косата си с правилните вещества. Желязото е от изключително значение за здравето на косата, а липсата му е честа причина за косопад. Най-добре изследвайте нивата му, ако губите много коса.

Биотинът е познат като витамина на косата. Той прави косъма по-силен, така че е по-малко вероятно да се скъса или да падне.

Дефицитът на витамин D е свързан с много здравословни проблеми, включително косопад. През зимата е много трудно да си го набавим, така че посъветвайте се с лекаря си дали имате нужда от добавка.

Много жени могат да използват също миноксидил, лекарство, което се нанася на скалпа два пъти дневно. Действието му е директно върху фоликула и доказано спомага растежа на косата.

Не забравяйте, че здравето на косата се влияе от здравето на тялото. Ако косата ви изтънява или оредява, говорете с лекаря си и си направете кръвни изследвания, за да разберете каква е причината.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай
"; if ($(selector).find(".attachment").length>=12) { swal('Максималният брой на снимки е достигнат', '', 'error'); } else { $(selector).append(imageTemplate); } } $(function () { $('#upload_images').uploadifive({ 'auto': true, 'buttonClass': 'btn btn-red', 'buttonText': 'Добави снимки', 'queueID': 'add-images-queue', 'removeCompleted': true, 'formData': { 'timestamp': '1506161207', 'uploadAs': 'addComment', 'selector': '.photos.sortable' }, 'uploadScript': '/page/upload', 'onUploadComplete': function (file, data) { eval(data); } }); });

Последни с видео

Ябълката и зеленият чай - в топ листата на най-полезните за здравето
08.12.2016 г.
96 гледания
Мийте яйцата преди употреба при съмнение за салмонела
03.11.2016 г.
80 гледания
zazdraveto.bg