Зеленият чай - дар от природата при стрес, напрежение и безсъние



Л-теанин при стрес, безсъние и напрежение


Зеленият чай е един от най-добрите източници на антиоксиданти в природата и сред най-популярните напитки в света. В него се съдържат множество полифеноли и по-специално катехини, поради което често се определя като суперхрана. Зеленият чай е ценен обаче и с една друга съставка – Л-теанин, която е аминокиселина, използвана от години, като ефикасно средство  за справяне със състояния при стрес, напрежение, тревожност и безсъние.


Структурата на теанина е подобна на тази на глутамина, една от трите аминокиселини, които имат отношение към процесите на възбуждане и задържане в мозъка. Теанинът не спада към незаменимите аминокиселини, нито към общоприетите заменими. Като категория се нарежда до аминокиселини като л-орнитин и л-цитрулин. Той е непротеинова аминокиселина, защото не може да се използва от тялото за синтеза на ензими.


Как работи л-теанинът?


Теанинът се разгражда в тънките черва. Той е много сходен химически с глутамина, затова се намесва във въздействията, които упражнява той и така влияе на процесите на успокояване и стабилизиране в мозъка. След разграждането си, теанинът използва пептидите на глутамина за разпределение към останалите пептиди.
 

Какви са потенциалните ползи на л-теанинът?


Основната функция на теанина се свързва с влиянието му върху мозъчната дейност и нервната система. Използва се за подобряване на настроението и намаляване на стреса. Свързва се още с подобряване на менталната нагласа и фокуса. Има значителен ефект и върху освобождаването или намаляването на невротрансмитери (серотонин и допамин), като подобрява паметовите възможности.
Действа благоприятно върху кръвообращението на мозъка и като антиоксидант, съхраняващ живота на нервните клетки. Освен това намалява симптомите на предменструалния синдром, а всекидневният му прием нормализира кръвното налягане и намалява оксидативния стрес. Теанинът може да въздейства и върху вкусовете рецептори, като потиска горчивите вкусове.


Как да си набавим л-теанин?


Л-теанинът не е типичен за популярния начин на хранене. Най-богатите източници са зеленият и черният чай. Количеството теанин може да достигне до 25-60 мг в 200 мл чай. Теанинът винаги се е асоциирал със зеления чай, тъй като това е най-богатият източник (съставлява до 50% от общото количество аминокиселини в чая). Интересно е, че листата на младите растения съдържат повече от аминокиселината в сравнение със старите. Различните процеси на обработка също оказват влияние по различен начин. Ферментацията намалява неговите нива, а изсушаването увеличава общия му процент в чая. Непротеиновата аминокиселина се съдържа също и в китайската камелия и гъбите камеленокафяви манатарки.


Още начини за набавяне - Хранителни добавки - аминокиселини 


Можем да си набавим непротеиновата аминокиселина и като хранителна добавка. Хранителна добавка Л-ТЕАНИН®  е произведена с активното вещество л-теанин в състав с концентрирани количества, които да действат по-фокусирано и бързо за справяне с даденото състояние. Предназначена е за диетотерапия при умствен и физически стрес, напрегнатост, тревожност, безсъние, депресивни състояния, нарушена памет и концентрация, синдром на хроничната умора, понижен имунитет.
Л-ТЕАНИН ® е изключително безопасен и е подходящ за продължителна употреба. Не е противопоказен за диабетици.

Установено е, че започва да действа 30-40 минути след прием, а неговата активност е в пика си в продължение на 5 часа. След фазата на силна активност се изчиства от мозъка в рамките на 24 часа.

"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 
Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето", скоро ще ви запознае с още интересни и полезни теми.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай