Защо трябва да медитираме всяка сутрин?


Независимо дали търсите начини да се отървете от стреса и да намерите баланс в живота си или просто се опитвате да намерите яснота и посока, медитацията, или актът на фокусиране и трениране на ума, може да ви помогне да постигнете целта си. Медитацията може да се извършва самостоятелно или в група и може да се отнася до редица практики, включително групова медитация с инструктор, огнена медитация, мантра медитация и йога. Разнообразието от варианти първоначално може да е объркващо и стряскащо, но именно то прави предимствата от медитацията толкова широкообхватни. Вижте как да извлечете потенциалните ползи от тази ментална и физическа практика.

Медитацията ще ви помогне да си създадете рутина
Медитацията всяка сутрин е лесен начин да дадете положителен старт на деня си. Отделете си кратко време за практика. Дори пет минути могат да имат изключителен ефект, а са лесно постижими. Д-р Мехран Арари, кардиолог и професор в университета в Синсинати, препоръчва да си планирате време всяка сутрин, за да „си припомняте, че този настоящ момент е единственото време и възможност, които получавате, за да действате. Носете тази мисъл със себе си, когато започвате деня си.”

Може да помогне да се справите с болестта
Лекари и психолози признават, че медитацията е ценно средство за справяне със симптомите на състояния като астма, рак, сърдечни заболявания, умствени разтройства и нарушения на съня. Ако смятате, че медитацията може да помогне на състоянието ви, обсъдете предимствата и недостатъците с доктора си, за да определите най-подходящата практика за вашия начин на живот.

Медитацията облекчава тревожните състояния
Проучванията показват, че медитацията може да помогне на хората изпитващи тревожност да идентифицират положителните и отрицателните мисловни модели, което може да им помогне да научат ума си да мисли различно и да реагира на стреса по-продуктивно. Ако сте тревожен човек, опитайте медитацията в комбинация с други стратегии облекчаващи тревогата. Говорете с психиатър, ако тревожните състояния започнат значително да влияят на ежедневния ви живот.

Медитацията ни учи на осъзнатост
Един от основните принципи на медитацията изисква от ума да обръща внимание на настоящето, без да се взира в миналото или бъдещето. Това е ефективен начин да си изградите осъзнаване за сегашното си физическо и умствено състояние. Ако ви е трудно да се концентрирате, когато затворите очи и медитирате, д-р Жералдин Ву, психиатър и професор по клинична психиатрия и поведенческа неврология в Медицинския университет в Синсинати, съветва да се концентрираме върху физически предмет, например да се фокусираме вниманието си върху дъха си или да съзерцаваме свещ.

Медитацията подобрява съня
Не позволявайте на безсънието да ви държи будни през нощта. Не много мащабно проучване, проведено в Калифорнийския университет в Лос Анджелис, наблюдавало хора на възраст от 55 години или повече и открило, че осъзнатата медитация може значително да подобри количеството сън и да намали смущенията в съня, които участниците са получавали. Опитайте да отделяте време за медитация, заедно с други тактики, като поддържането на здравословна и балансирана диета и редовните физически упражнения, за да се подготвите за сън на края на деня си.
 

Виж още

10 съвета за здравословна и спокойна бременност - Част 1
22.05.2017 г.
Ако вече сте разбрали добрата нова или планирате да увеличите семейството си, ще ви дадем няколко съвета за това как да прекарате една здравословна бременност. Ето какво препоръчва д-р Дамянов, акушер-гинеколог:
Какви са ползите от етеричните масла?
18.05.2017 г.
Етеричните масла имат широко приложение, но с такова голямо разнообразие, може да ви се струва трудно да решите кое масло е най-подходящо за вас. Тези няколко съвета бързо ще ви ориентират

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай