Захарта подобрява паметта при хора над 60

Според ново изследване, проведено в университета в Уоруик захарта подобрява паметта при по-възрастни хора и ги прави по-мотивирани да изпълняват трудни задачи на пълен капацитет.

Изследването, водено от докторанта Константинос Мантанцис, професор Елизабет Майлор и д-р Фрийдрик Шлагекен в Университета по психология на Уоруик, установява, че повишаването на нивата на кръвната захар не само подобрява паметта и представянето, но и по-възрастните хора се чувстват по-щастливи по време на задачата.

Изследователите дават на млади (на възраст 18-27 години) и на по-възрастни (на възраст 65-82 години) питие, съдържащо малко количество гликоза, и ги карат да изпълняват различни задачи, свързани с паметта. Други участници получават плацебо - напитка, съдържаща изкуствен подсладител.

Изследователите измерват нивата на ангажираност на участниците в задачата, резултата от паметта им, настроението и собственото им възприятие на усилията.

Те откриват, че увеличаването на енергията чрез гликоза може да помогне на младите и по-възрастните да се стараят повече в сравнение с тези, които приемат изкуствен подсладител. За по-младите обаче ползите са дотук - гликозата не подобрява нито настроението, нито паметта им.
По-възрастните, които приемат гликоза, обаче показват значително по-добра памет и по-положително настроение в сравнение с възрастните, които консумират изкуствения подсладител.

Освен това, въпреки че обективните мерки за ангажиране със задачата показват, че по-възрастните от групата на гликозата полагат повече усилия със задачата, отколкото тези, които консумират изкуствения подсладител, собствените им доклади показват, че те не се чувстват така, сякаш са се старали повече.

Авторите правят заключение, че краткосрочната наличност на енергия под формата на повишени нива на кръвната захар може да бъде важен фактор за мотивацията на възрастните да изпълняват задача с най-висок капацитет.

Повишената мотивация от своя страна може да обясни факта, че повишените нива на кръвната захар също увеличават чувството за самоувереност на възрастните хора, намаляват самовъзприемането на усилията и подобряват настроението. Необходими са обаче повече изследвания, за да се разграничат тези фактори, за да се разбере напълно как енергийната наличност влияе върху когнитивната ангажираност и да се разработят ясни хранителни насоки за възрастните хора.

Константинос Мантанцис, докторант от катедрата по психология на университета в Уоруик, коментира:

„С течение на годините проучванията показват, че активното ангажиране с трудни когнитивни задачи е предпоставка за поддържане на когнитивното здраве в напреднала възраст. Следователно, последиците от разкриването на механизмите, които определят нивата на ангажираност на възрастните хора, не могат да бъдат подценявани.“

Д-р Фрийдрик Шлагекен от Факултета по психология към университета в Уоруик коментира:

„Резултатите ни ни доближават до по-голямо разбиране на това, което мотивира по-възрастните да положат усилия и да намерят начини да увеличат желанието си да се стараят, дори ако задачата изглежда невъзможна.“

Виж още

Ползите от виното, точното количество, рисковете на тежката консумация и признаци, че пиете прекалено много
Колко вино е прекалено много?
26.07.2018 г.
Ползите от виното, точното количество, рисковете на тежката консумация и признаци, че пиете прекалено много. Здравни съвети как да консумираме вино!
Подправки ускоряват метаболизма - синап, куркума, карамфил, индийско орехче, люти чушки
9 подправки, които ускоряват метаболизма
25.07.2018 г.
Ускоряване/забързване на метаболизма. Определени подправки ни помагат да забързаме своя метаболизъм - куркума, синап, люти чушки, канела, карамфил, индийско орехче.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай