За силен имунитет – повече приятели, добър сън, повече смях и оптимизъм

28.11.2017 г.
196 прочитания
0 коментара
Изследванията показват, че колкото по-малко социални контакти има човек вкъщи, на работа и на други обществени места, толкова е по-вероятно да се разболее. Мозъкът ще бъде атакуван от вещества, които предизвикват тревога и този човек ще живее по-малко, отколкото повечето от общителните хора. В едно от изследванията учените са наблюдавали 276 души на възраст от 18 до 55 години и установили, че тези, които са общували с 6 и повече души, четири пъти по-добре се противопоставят на вирусите, които причиняват простуда, в сравнение с тези, които имат по-малко приятели.
Така че: не позволявайте на планирания до минута работен ден да застане между вас и вашите приятели.
Икономията на време за сметка на съня, вреди на имунитета.
Пример: студентите много лесно се простудяват след безсънните нощи в подготовка на изпитите. Недостигът на сън е свързан с влошаването на работата на имунитета, което намалява броя на клетките, които убиват микробите. Изследователи от Чикагския университет са установили, че в сравнение с тези, които спят по 7.5-8.5 часа, хората, които спят по 4 часа през нощта, след ваксинация в продължение на една седмица, изработват два пъти по-малко антитела против простудата.
Така че: на повечето възрастни хора са необходими 7-9 часа непрекъснат сън всяка нощ, като най-добре е да се ориентирате по това как се чувствате на сутринта и през деня. Ако на сутринта се чувствате уморени, това означава, че спите много малко или имате лош сън.
Изследванията показват, че тези, чиято чаша е наполовина пълна, живеят повече от хората, чиято чаша е наполовина празна.
За да се намали стресът и укрепи здравето, на песимиста му е необходимо по-позитивно да гледа на жизнените неуредици. Учените са установили, че в сравнение с песимистичните си колеги, студентите, които в началото на първия семестър са имали оптимистични очаквания относно учението, в средата на семестъра са имали повече стимулиращи имунитета клетки (Т-хелперни клетки), а другите клетки (естествени „убийци“ или NK-клетки) притежавали повече способност към защита на организма. Вероятно този ефект може да се обясни с това, че оптимистите по-добре се грижат за себе си.
Така че: търсете начини да бъдете щастливи всеки ден – дори и при най-малкия повод. Опитайте на вечеря да започнете разговор със семейството, разкажете какви хубави неща ви са случили през деня.
Учените са установили, че предизвиканите от смях положителни емоции понижават нивото на стресовите хормони и повишават числото или активността на някои клетки на имунитета. В медицинското училище на университета „Лома Линда“ са провели експеримент и установили, че при здравите възрастни, които в течение на един час са гледали смешни видео, значително са е повишила активността на имунитета.
Така че: просто се смейте повече. Вие знаете как се прави това: гледайте любимите комедии, обядвайте с весели приятели, прочитайте смешните съобщения, които ви изпращат вашите приятели, преди да натиснете копчето „изтриване“



 
Източник: Превод и редакция: София Стойчева, източник - сайт “Здоровье“.

Виж още

Сушените сливи крият неподозирани качества
24.11.2017 г.
Когато си говорим за хранителни качества, сушените сливи са много добро попадение. Те са естествено сладки и подпомагат здравето на костите, на сърцето, на храносмилателната система и имунитет

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай