Въглехидрати - защо се нуждаем от тях /Част 2/




Въпреки разпространеното схващане, че въглехидратите трябва да се избягват, особено когато искате да отслабнете, те всъщност играят много важна роля в правилното функциониране на тялото. Въглехидратите са основният източник на енергия, така че те със сигурност имат своето място във всяка здравословна диета. Много е важно обаче да знаете кои точно въглехидрати са за предпочитане и в какво количество да ги консумирате.

Добри въглехидрати, които да ядете
Въглехидратите с нисък гликемичен индекс  са най-добрият вариант, който да включите във вашата диета. Според диетолозите видовете въглехидрати, които се намират в храни като пълнозърнести храни и зеленчуци, поддържат "редовни и последователни" нива на захарта, които са по-здравословни за тялото. Един чудесен начин да се уверите, че ядете въглехидрати с нисък гликемичен индекс, е да промените въглехидратите, които вече ядете. Например, диетолозите предлагат да смените белия ориз с кафяв или черен ориз, или обикновената овесена каша с овесени ядки. Друг ключов фактор, който трябва да се запомни при яденето на въглехидрати, е да се уверите, че те са сложни въглехидрати, които включват фибри. Диетолозите казват, че тъй като фибрите не се смилат в организма, въздействието върху кръвната ви захар не е толкова сериозно. Само защото трябва да ядете сложни въглехидрати не означава, че трябва напълно да изключите простите въглехидрати, твърдят лекарите. Докато повечето прости въглехидрати са преработени храни, плодовете също са прости въглехидрати, защото захарта се разгражда бързо в енергия. Диетолозите подчертават колко е важно да ядете цели плодове в ежедневната си диета. Пиенето на чаша ябълков сок ще предизвика много различна метаболитна реакция, отколкото яденето на цяла ябълка, първата от които не предлага същото засищане или забележителни ползи за здравето.

Как да изградим едно ястие
Докато тялото ви се нуждае от въглехидрати, все пак не е добра идея да прекалявате с тях. Важно е да ядете въглехидрати всеки ден, но диетолозите предупреждават, че трябва да се уверите, че сте се придържали към средното препоръчително количество въглехидрати за едно хранене, което е приблизително размерът на дланта на ръката. Уверете се, че сте построили чинията си, освен с въглехидрати, и с белтъчини и свежи зеленчуци, за да си изградите здравословна порция. Освен това, диетолозите препоръчват да подобрите видовете въглехидрати, които ядете, като изпробвате въглехидрати, които са по-малко смилаеми и следователно по-ефективни, за да ви поддържат сити и доволни. Те предлагат да изпробвате паста от боб, вместо пълнозърнеста паста и хляб от покълнали зърна вместо обикновен пълнозърнест хляб.
 

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай