Въглехидрати - защо се нуждаем от тях? /Част 1/



Нисковъглехидратните диети и храни са навсякъде и това може да е объркващо и вероятно ви кара да се питате дали изобщо трябва да ядете въглехидрати. Много хора смятат, че въглехидратите са вредни и е най-добре да се избягват. Но те всъщност играят много важна роля в правилното функциониране на тялото. Факт е, че ако не си набавим достатъчно въглехидрати в системата, тялото ни започва да търси „гориво“ от други области като мускулите, а това може дори да се отрази на черния дроб. Вижте какво представляват въглехидратите, защо според диетолозите са важни, както и различните видове, които трябва или не трябва да ядете.

Какво е въглехидрат?
Въглехидратът е молекула, съставена от въглерод, водород и кислород. Това е хранително вещество, което е предпочитаният източник на енергия за организма. Според диетолозите в по-голямата част от храната, която консумираме се среща една или друга форма на въглехидрат, с изключение на животинските протеини. Въпреки това, вида на въглехидратите, които ядем, може да засегне тялото ни по различни и понякога отрицателни начини.

Защо тялото ни се нуждае от въглехидрати?
Въглехидратите са предпочитаният източник на енергия на организма според диетолозите. Те са ни необходими, защото мозъкът ни се нуждае от гликозата в тях, за да функционира. Гликозата е основното гориво, което тялото ни използва за производството на енергия. Когато консумирате въглехидрати, те се превръщат в гликоза (захар). В този момент на процеса панкреасът е сигнализиран да произвежда инсулин, който е отговорен да вземе захарта от въглехидратите, които сте приели и да я пренесе в клетките, където може да бъде превърната и използвана като енергия в тялото ни.

Лоши въглехидрати, които да избягваме
Видът на въглехидратите, които ядете, е важен. Докато тялото ви се нуждае от въглехидрати, за да функционира, неправилният тип въглехидрати може да повлияе отрицателно на тялото ви. Диетолозите подчертават значението на това да поддържаме клетките си чувствителни към инсулин. Въглехидрати като бял хляб и бели тестени и макаронени изделия могат да причинят на тялото ви да произвежда твърде много инсулин и да повиши гликозата ви до нездравословни нива. Хронично високите нива на гликоза създават порочен кръг с течение на времето и в крайна сметка водят до диабет тип 2. Уверете се, че сте ограничили консумацията на прекомерно преработени и богати на захар източници на въглехидрати, за кратък период от време без хранителни вещества. Също така, не забравяйте да ограничите приема на прости въглехидрати и нездравословна храна.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай