Тиква и Хелоуин - страхотни ползи със страхотен вкус



За да се грижим праивлно за нашето здраве е необходимо да подхождаме с особрно внимание при смяната на сезониете и въздействието, което оказват те, върху организмът ни. След горещото лято с плавен преход към зимният период се спираме на есента. Един от принципите на здравословния начин на живот е консумацията на изобилие от сезонни плодове и зеленчуци. През есента това са ябълките, зелето, ряпата, сладките картофи, цвеклото, крушите и тиквата.
Днес ще се спрем на тиквата, която освен страшно вкусна и едноличен символ на един от най-известните празници през сезона - Хелоуин е и изключително полезна, а качествата ѝ безспорно я превръщат в суперхраната на сезона.
 
Хелоуин - Helloweeen тиква

Намалява кръвното налягане
Маслото от тиквени семки е пълно с фитоестрогени, за които изследванията показват, че са полезни за предотвратяване на хипертония. Когато изследователите дават на плъхове хранителна добавка с маслото, установяват, че това е помогнало за понижаване както на систоличното, така и на диастоличното кръвно налягане само за 12 седмици.

Хранителна стойност
Сто грама семена от тиква съдържат около 1,7 грама фибри, една чаша пюре от тиква има само 50 калории и 3 грама фибри. Фибрите ни карат да се чувстваме сити за по-дълго, което ни помага да контролираме апетита си и да ядем по-малко.

Насърчава здравето на сърцето
Всичките тези фибри могат да ви помогнат да защитите сърцето си. Едно проучване на Харвард с над 40 000 здравни специалисти показва, че тези, чиято диета е с високо съдържание на фибри, имат 40% по-нисък риск от коронарна болест на сърцето, в сравнение с тези, чиято диета е с ниско съдържание на фибри. По-скорошно проучване на шведски изследователи установява, че жените, чиято диета е с високо съдържание на фибри, са с 25% по-нисък риск от сърдечни заболявания в сравнение с жените, чиято диета е с ниско съдържание на фибри. При мъжете ползата е по-малка, може би защото са по-склонни да си набавят фибрите от хляба, докато жените са по-склонни да си набавят фибри от по-здравословни източници като плодове и зеленчуци, пишат изследователите.

Подобрява зрението
Чаша тиква на кубчета съдържа почти два пъти препоръчителния дневен прием на витамин А, което насърчава доброто зрение, особено на слаба светлина. Също така е установено, че забавя увреждането на функцията на ретината при хората страдащи от пигментен ретинит, дегенеративно заболяване на очите, което може да доведе до слепота. Витамин А също така помага за формирането и поддържането на здрава кожа, зъби и кости.

Подпомага съня
Тиквените семки са богати на триптофан, аминокиселината, която допринася за сънливостта след хранене. Триптофанът също така е отговорен за подпомагането на тялото да произвежда серотонин, невротрансмитер, който ви помага да се отпуснете. Тиквените семки не само насърчават по-добрия сън, но и серотонинът подобрява настроението.

Подпомага мъжкото здраве
Тиквите, и особено семената им, са богати на бета-каротин и други антиоксиданти с противоракови свойства. И тиквените семена могат да бъдат особено полезни за мъжете. Изследователи в Тайван откриват, че маслото от тиквени семки е блокира нездравословен растеж на простатата при мъжки плъхове. Една четвърт чаша от семената съдържа също  около 2,75 мг. цинк (около 17% от препоръчителния дневен прием за възрастни), което допринася за сексуалното здраве на мъжете. В едно проучване млади мъже ограничават дневния си прием на цинк и имат по-ниски нива на тестостерон след 20 седмици.

"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате. Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети:
  • Камъните в бъбреците. Причините за поява и начини за предпазване /Част 2/;
  • Тамаринд - още полезни свойства на суперхраната;

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай