Стресът се задържа в нашето тяло!

Когато се чувствате тревожни и стресирани, сигурно сте забелязали напрежение във врата и гърба или главоболие. И докато разтриването на тези области, затоплянето им и подoбряването на стойката може да ви облекчи, има няколко други места, които вероятно задържат стрес. Ето как емоционалният стрес ви причинява физическа болка на неочаквани места.

Ханша
Ако някога сте ходили на йога, сигурно сте правили поне едно движение с цел отваряне на ханша. Това е защото ханша задържа напрежение, което може да е емоционално напрежение или дори физическо стягане от бягане или спорт и седенето на бюро по цял ден. Детската поза е чудесно упражнение, което помага да се освободи напрежението в тази област. След като сте загрели, поза гълъб на всеки крак или разтягане на всеки крак от легнало положение също могат да отпуснат ханша.

Челюст
Когато нещо ви накара да се чувствате ядосани или неспокойни, може несъзнателно да стиснете зъби и да предизвикате напрежение в мускулите около челюстта. Опитайте се да се прозеете или широко да отворите уста, за да освободите това напрежение. Опитайте се през деня да държите челюстта си леко отворена, така че зъбите ви да не се докосват. Ако си мислите, че скърцате със зъби, докато спите, говорете със зъболекаря си за най-доброто решение.

Рамене
Много от нас имат рефлекса да изгърбват раменете си или да ги стягат, докато работят на компютър с часове, шофират или когато са притеснени за нещо. Продължителното психическо напрежение може да доведе до болки в раменете според проучване проведено с гимназиални учители в Япония в недобро психическо състояние. Опитайте се да отпуснете тази стегната област с йога пози като орел или навеждане напред с ръце зад гърба.

Очи
Ако очите ви са уморени, това вероятно се дължи на продължителното гледане на екрани. Вярно е, че гледането на екрана на компютъра и телефона в продължение на часове може да напрегне очите, но тревожността и напрежението също могат да доведат до болки в тази област. Това същото японско проучване свързва умората и болките в очите с учители в недобро психическо състояние. Според други изследвания, хора, които страдат от тревожност, депресия и стрес са по-склонни към сухота на очите. Тези симптоми включват парене, сърбеж, зачервяване, чувство че има нещо в окото, както и болка. Ако ви болят очите, опитайте се да намалите времето пред компютъра, използвайте капки и говорете с лекар, ако болката стане прекалено силна или зрението ви се промени.

Стомах
Някога изпитвали ли сте проблеми с храносмилането, докато сте под напрежение? Когато се чувствате стресирани, вашият мозък се опитва да избегне опасността. Това може да забави храносмилането и да причини запек, или ако сте под тежък стрес, да наруши храносмилателния процес, причинявайки диария, коремна болка или гастроинтестинален стрес. Стресът и депресията също са свързани с разпространението на различни стомашни заболявания, а стресът на работното място е свързан с промени в стомашно-чревния тракт. Хроничният стрес може да причини язви или тежка стомашна болка без язви. Говорете с вашия лекар относно храносмилателните проблеми, за да изключите нещо по-сериозно и да намерите здравословни начини за справяне със стреса, като упражнения, слушане на музика или подкаст, четене или разговор с приятел.

Може да използвате

Хранителна добавка Л-ТЕАНИН ®
Л-ТЕАНИН ®
При нервно напрежение, стрес и безсъние!

Виж още

Подобряване на имунитета с хранене
Да подобрим имунитета си /Част 1/
19.10.2017 г.
Засилете сипротивителните сили на имунитета си и избегнете простудата тази година само с естествени продукти, които ще откриете в магазина или дори в кухнята си.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай