Прости промени в дома могат да помогнат на слабо зрящите

04.11.2016 г.
111 прочитания
0 коментара
Ниското зрение може да бъде значително препятствие за възрастните хора, опитващи се да водят самостоятелен начина на живот. Макар и да се среща често при възрастните, слабото зрение може да превърне ежедневните дейности в невъзможни, като повишава зависимостта от близките, а същевременно расте и риска от травми и депресивни състояния. Ето няколко съвета как да се облекчите ежедневието на вашите близки със слабо зрение.

Разместете мебелите
Разположете мебелите, групирайки ги, така че нуждата от далечно зрение да е по-малка. Избягвайте дамаски и покривки с шарки, които да доведат до зрително объркване. Вместо това, използвайте тъкани, които са тактилно лесни за различаване.

Внесете контраст и цвят
Използвайте ярки и цветни аксесоари, като поставяте нужните на близките ви предмети около тях. С контрастни цветове отграничете дръжките и касите на вратите, стъпалата, електрическите ключове, за да намалите риска от падания.

Нека да бъде светло
Силната светлина може да помогне на близките ви при четене, готвене и др. Премахнете огледалата, които създават отблясъци. Използвайте пердета, които максимално позволяват достъпа на слънчева светлина.

Техниката на помощ за слабо зрящите
Налични са различни приложения и инструменти за смартфони и таблети, насочени да помагат на хората със слабо зрение.

Обезопасете стаите
Фиксирайте килимите и премахнете кабелите, в които може близките ви да се спънат.

Редовна профилактика
Редовните прегледи при офталмолог са задължителни, Много заболявания като глаукомата и макулната дегенерация могат да доведат до слабо зрение и с времето състоянието може да се влоши без правилен контрол и лечение.  
 
Източник: Кредо Уеб (credoweb.bg)

Виж още

Вижте колко много ползи носи за здравето ходенето на бос крак
Вижте колко много ползи носи за здравето ходенето на бос крак
04.11.2016 г.
По света все още има примитивни племена, които бягат на дълги разстояния боси или обути с „минималистични“ сандали. При приземяването на ходилото те не набиват пета, а стъпват първо на пръсти и след това на цяло ходило. Това е естественият начин за ходене и бягане – на бос крак или обути с възможно най-леки „босоноги“ обувки.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай