Пробиотици - ползи за цялото здраве


Ролята на хубавите бактерии - пробиотиците в цялостното здраве


Познати като „хубавите бактерии“, пробиотиците са жизненоважни за здравето на червата и храносмилателната система, но те играят важна роля и в цялостното здраве. Много експерти, от доктори и диетолози до изследователи и учени, подозират, че пробиотиците имат широкообхватни ефекти върху множество системи в тялото и провеждат нови изследвания върху потенциалната им сила. Ако все още не сте сигурни дали да добавите пробиотиците към диетата си, вижте изненадващите ползи от тях. В момента на пазара се предлагат редица различни добавки или храни богати на пробиотици. Когато добавяте „хубавите бактерии“ към диета си, убедете се, че включват следните щамове: L. acidophilus, B. longum, B. bifidum, L. rhamnosus и L. fermentum.
 

За здравето на мозъка


Някои експерти вярват, че червата и мозъка са тясно свързани и предполагат, че някои бактериални щампове оказват благоприятен ефект върху мозъка и следователно върху състояния, които засягат ума. Едно проучване от 2016 открива връзка между консумацията на пробиотици и подобрената когнитивна функция. Това ги обнадеждава за бъдещи изследвания върху ефектите на пробиотиците върху болестта на Алцхаймер и деменция.
 

За здравето на сърцето


Освен генетичните рискови фактори, които играят роля за сърдечното здраве, колкото по-ниско е нивото на LDL, или „лошия“ холестерол, толкова по-нисък е рискът от развитие на сърдечносъдови заболявания. Въпреки че резултатите не са окончателни, някои проучвания показват, че определен тип бактерия може да се свърже с холестерола и да предотврати абсорбцията му в тялото. Това е в полза на хипотезата, че консумацията на храни богати на пробиотици или приема на различни пробиотици може да помогне на сърцето ви.
 

За здравето на бъбреците


Хората с хронично бъбречно заболяване, широко разпространено състояние, което може да се появи от други условия като високо кръвно налягане и диабет, са склонни да имат различни чревни бактерии от здравите хора. Това кара докторите и учените да изследват как добавянето на полезни пробиотици към диетата може да подобри живота на пациентите, страдащи от хронично бъбречно заболяване.
 

За настроението и психичното здраве


В момента продължават да се провеждат изследвания върху връзката между бактериите и състояния като тревожност и депресия. Скорошно проучване, проведено тази година и публикувано в специализираното издание „Гастроентерология“, изследва отделни участници, страдащи от Синдром на раздразнените черва, които също имат и депресия. Резултатите показват, че консумацията на пробиотици може да подобри симптомите на Синдрома на раздразнените черва, което пък от своя стана ще подобри също и симптомите на депресията.
 

За кожата


За хора страдащи от състояния като акне и розацея, изследователите сега изучават успокоителните ефекти на пробиотиците върху кожата. Лечение, наречено локална бактериотерапия, показва обещаващи резултати за възпрепятстване на бактериалния растеж и поддържане на производството на керамид, който има антимикробни и противовъзпалителни свойства.
 

Виж още

6 домашни трика за справяне с целулита
04.07.2017 г.
Въпреки че борбата с целулита е най-често тежка и трудна, и изисква професионална помощ, има няколко лесни трика, които можем да опитаме вкъщи, за да подобрим състоянието на кожата си. Научете как да намалите появата на целулит чрез диета, домашни маски и още съвети!
Храните, които са богати на протеини
Храни богати на протеини
03.07.2017 г.
Набавянето на достатъчно протеин за постигане на набелязаните цели е трудно. Някои хранителни вещества съдържат неподозирани количества от протеини.

Осем начина да се справим с главоболието
03.07.2017 г.
За щастие има няколко домашни лечения, които могат да ви помогнат успешно да облекчите болката от мигрените и другите видове главоболие. Разберете кои са лековете, които може би вече имате вкъщи

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай