Полезните свойства на ягодите – Част 2

29.06.2017 г.
56 прочитания
0 коментара
Свързани статии
Подходящи са за диабетици
Ягодите са чудесен избор при хора с диабет. Те имат нисък гликемичен индекс и високо съдържание на фибри, а това регулира кръвната захар и я поддържа стабилна без резки покачвания и спадания.

Ягодите са подходящи за диабетици, тъй като имат по-нисък гликемичен индекс от много други плодове.

През 2011 година изследователите откриват, че яденето на 37 ягоди на ден може значително да намали диабетичните усложнения като бъбречни заболявания и невропатия.

Проучването показва, че физетинът, флавоноид, който се съдържа в големи количества в ягодите, подпомага оцеляването на неврони и подобрява паметта на здрави мишки, а освен това предотвратява усложнения с бъбреците и мозъка при мишки с диабет.

Полезни са при бременност
Адекватният прием на фолиева киселина е от съществено значение за бременни жени, за да се предпазят от дефекти на невралната тръба при кърмачета.

Помагат при депресия
Фолиевата киселина може също да помогне при депресия, предотвратявайки образуването на излишък от хомоцистеин в тялото, което може да предотврати достигането на кръв и други вещества в мозъка.

Излишъкът от хомоцистеин пречи на производството на хормоните серотонин, допамин и норепинефрин, които ни карат да се чувстваме добре и регулират не само съня, но и апетита.

Хранителни факти за ягодите
Ягодите са богати на важни нутриенти като витамин C, калий, фолиева киселина и фибри. Една чаша свежи ягоди съдържа 160 процента от препоръчителната дневна доза витамин C, а е само 50 калории.

Една чаша свежи ягоди (166 грама) съдържа:
  • Калории: 50
  • Белтъчини: 1 грам
  • Въглехидрати: 11,65 грама
  • Фибри: 3,81 грама
  • Калций: 23,24 милиграма
  • Желязо: 0,63 милиграма
  • Магнезий: 16,60 милиграма
  • Фосфор: 31,54 милиграма
  • Калий: 44,82 милиграма
  • Селен: 1,16 милиграма
  • Витамин C: 94,12 милиграма
  • Фолиева киселина: 29,38 микрограма
  • Витамин A: 44,82 международни единици
Ягодите също съдържат мощните антиоксиданти антоцианини, елагична киселина, кверцетин и камферол, за които се знае, че предпазват от някои видове рак.

Как да включим повече ягоди в диетата си
Ягодите се предлагат свежи, замразени, сушени, в конфитюри, сиропи и желета. Винаги поглеждайте етикета на замразените и сушените ягоди обаче, за да сте сигурни, че нямат добавена захар, както и на желетата и конфитюрите, защото те много често са пълни с подсладители и добавки.

Ето някои полезни съвети за това как да включите повече ягоди в диетата си:
  • Нарежете ягодите на филийки и ги добавете към салатата си.
  • Направете си собствен плодов коктейл със свежи плодове и добавете грозде, нарязани кайсии и ягоди. По желание залейте с малко мед или кленов сироп.
  • Нарежете ягодите и ги добавете към обикновено кисело мляко, а отгоре поръсете със сироп от агаве и парченца бадеми.
  • Поръсете със свежи ягоди гофрети, палачинки или овесени ядки или ги добавете към мъфини и сладкиши. Можете също така да ги блендирате и с малко вода и да ги използвате като сироп към десерти и закуски.
  • Добавете ги към салати от спанак, орехи и козе сирене.
  • Препечете си пълнозърнесто геврече и го намажете с крема сирене и ягоди.
  • Сложете замразени неподсладени ягоди в блендера с банан, соево мляко и лед и разбийте.
 

Виж още

Как да се грижим за косата си през лятото
22.06.2017 г.
Въпреки че лятото е страхотно време за занимания на открито, това е също сезон, през който трябва да полагаме допълнителни грижи за косата си. Ето няколко полезни съвета, които да следвате, за да сте сигурни, че ще запазите здравето и красотата на косата си през топлите месеци

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай