Полезните свойства на ягодите – Част 1

28.06.2017 г.
101 прочитания
0 коментара

Свежите летни ягоди са едно от най-популярните, освежаващи и здравословни лакомства. Освен това са известни с редица ползи за здравето. Ягодите са в топ 10 на плодовете и зеленчуците с най-високо съдържание на антиоксиданти, а ползите от консумацията на всякакви плодове и зеленчуци, включително ягоди, са разнообразни. Колкото повече се покачва консумацията ви на растителна храна, толкова повече спада рискът от сърдечносъдови заболявания, диабет и рак.
Високият прием на плодове и зеленчуци също се асоциира със здрава кожа и коса, повишена енергия и по-ниско тегло. Консумирането на повече плодове и зеленчуци значително намаля риска от затлъстяване и цялостна смъртност.

Вижте защо трябва да консумирате повече ягоди и от какво ни предпазват те:

Предпазват от редица сериозни заболявания
Сред многобройните ползи от ягодите е свойството им да ни предпазват от сърдечни заболявания. Едно проучване на Харвард открива, че редовната консумация на антоцианини, флавоноид открит в горските плодове, може да намали риска от сърдечен удар с 32% при млади жени и такива на средна възраст.

Жените, които консумирали поне 3 порции ягоди или боровинки на седмица имали най-добри резултати.

Флавоноидът кверцетин, който се съдържа в ягодите, е естествено противовъзпалително средство, което намалява риска от атеросклероза и предпазва от вредата причинена от LDL холестерола.

Предполага се, че кверцетинът има и противоракови свойства, но са нужни повече изследвания с хора, за да бъде потвърдена тази информация.

Високото съдържание на полифеноли в ягодите може да намали и риска от сърдечносъдови заболявания предотвратявайки натрупването на тромбоцити и понижавайки кръвното налягане чрез противовъзпалителни механизми.

Други проучвания показват, че яденето на ягоди снижава нивата на хомоцистеин, аминокиселина в кръвта, която се асоциира с вредното си влияние върху вътрешните стени на артериите.
Фибрите и калият в ягодите също подпомагат сърдечното здраве. В едно проучване участниците, които консумирали 4069 мг калий на ден имали с 49% по-малък риск от смърт от исхемична болест на сърцето в сравнение с тези, които консумирали по-малко калий (около 1000 мг на ден).

Предпазват от инсулт
Антиоксидантите кверцетин, камфефол и антоцианин намалят образуването на вредни кръвни съсиреци, които се асоциират с инсулт. Високата консумация на калий също е свързана с намален риск от инсулт.

Предпазват от рак
Както споменахме по-рано ягодите съдържат мощни антиоксиданти, които се борят със свободните радикали и по този начин потискат растежа на тумори и намалят възпалението в тялото.

Нормализират кръвното налягане
Заради високото си съдържание на калий ягодите се препоръчват при хората с високо кръвно налягане, за да неутрализират ефектите на натрия в организма. Ниският прием на калий е също толкова голям рисков фактор за развитието на високо кръвно налягане, колкото и високият прием на натрий. Високият прием на калий се асоциира и с 20% по-нисък риск от смъртност от всякакви причини.

Предпазват от запек
Консумацията на храни с високо съдържание на вода и фибри като ягоди, грозде, диня и пъпеш поддържа тялото хидратирано и червата редовни. Фибрите са много важни, за да се избегне запекът.

Облекчават алергиите и астмата
Заради противовъзпалителните ефекти на кверетина, консумацията на ягоди може да облекчи симптомите на алергията, включително хрема, влажни очи и обриви, въпреки че все още няма изследвания с хора, които да потвърдят тази теория.
Няколко проучвания показват, че разпространението на астма е по-малко при висок прием на някои нутриенти, най-вече витамин C, който както е известно се съдържа в изключително големи количества в ягодите.
 
 

Виж още

Как да се грижим за косата си през лятото
22.06.2017 г.
Въпреки че лятото е страхотно време за занимания на открито, това е също сезон, през който трябва да полагаме допълнителни грижи за косата си. Ето няколко полезни съвета, които да следвате, за да сте сигурни, че ще запазите здравето и красотата на косата си през топлите месеци

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай