Полезните свойства на мандарините

10.01.2018 г.
167 прочитания
0 коментара
Студените зимни дни сякаш не могат да минат без мандарината. Този вкусен сочен плод се консумира в огромни количества през зимата и добрата новина е, че освен с уникалните си вкусови качества, мандарината е ценна и заради ползите за здравето, които крие. Мандарините са сравнително нискокалорични – една цяла чаша осигурява 103 калории. Това означава, че са подходящи за хора на диета, които ограничават калориите. Освен това ни осигуряват ценни вещества, включителни фибри и витамини, полезни за здравето,

Фибри

Мандарините съдържат щедро количество фибри. Една чаша плод, или около две големи мандарини, съдържа 3,5 грама фибри. Тялото ви не преработва фибрите както останалите въглехидрати. Те преминават през храносмилателния тракт и по този начин улесняват изхождането. Фибрите се борят със затлъстяването и могат да ви помогнат да намалите нивата на холестерол в кръвта, което от своя страна намалява риска от сърдечносъдови заболявания. Всяка чаша мандарини ви осигурява 14 процента от препоръчителната дневна доза фибри за жените и 9 процента – за мъжете.

Витамин C

Мандарините се явяват отличен източник на витамин C. Порция от една чаша осигурява 52 милиграма, което е 58 процента от препоръчителния дневен прием за мъжете и 69 процента – за жените по препоръки на Института по медицина. Витамин C подпомага синтезирането на колаген, протеин, от който тялото ви се нуждае, за да поддържа здрави кожата и костите. Също така допринася за здравето на зъбите, насърчава ефикасното зарастване на рани и действа като антиоксидант за предотвратяване на генетични мутации.

Витамин A

Оранжевият оттенък на мандарина идва от нейните каротеноиди - семейство от пигменти, които също служат като източници на витамин А. Вие се нуждаете от витамин А за добро зрение, особено през нощта, и за здравословно клетъчно развитие. Получаването на достатъчно количество витамин А във вашата диета също подхранва имунната ви система и насърчава ефикасното заздравяване на раните. Порция от една чаша мандарини увеличава приема на витамин А с 1 328 международни единици, или 44% от препоръчителния дневен прием за мъжете и 60% за жените, както е определено от Института по медицина.

Как да консумираме повече мандарини

Сладкият вкус на мандарините означава, че те са вкусни консумирани самостоятелно, но те могат да се включат и в рецепти. Добавете нарязани парченца мандарини към сутрешните си овесени ядки. Комбинирайте кокосова вода, замразени парченца мандарини, спанак и какао в блендера и ще получите вкусно и здравословно смути. Или пък смесете тънки резенчета мандарина и фенел, ако искате бърза и лесна салата, която може да овкусите с винегрет, приготвен от сок от мандарина, зехтин и мента.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай