Полезни мазнини, които да добавим в хранителният ни режим



Напоследък в здравните среди се говори за какви ли не диети – палео, веган, средиземноморска и други. Всички те предлагат ползи за здравето, но изглежда една има обща тема във всеки хранителен режим – здравословните мазнини. Ето пет храни,източници на полезни мазнини, които е добре да добавите към диетата си.

Бадеми
Бадемите са вкусен източник на здравословни мазнини, който може да се консумира по много начини. Независимо дали обичате да ги консумирате самостоятелно, в микс от ядки или под формата на бадемово масло, можете да намерите редица изобретателни начини да включите тези полезни мазнини към диетата си. С ниско съдържание на въглехидрати и чудесен източник на фибри, може спокойно да добавите бадемите към диетата си. Само внимавайте с количеството, тъй като ядките са доста калорични.

Зехтин
Зехтинът е друг тип мазнина с широко приложение и богата на хранителни вещества. Той е много полезен за сърцето и може да се използва в редица рецепти. С него можете да сотирате зеленчуци, да изпечете ядки, да си направите домашен дресинг за салати и да го използвате вместо масло на практика във всяко ястие. Зехтинът е основна храна в средиземноморската кухня. Той е пълен с антиоксиданти, които могат да ви помогнат да намалите нивата на LDL холестерола, без да повлияете на HDL холестерола. Точно както бадемите, зехтинът е с високо съдържание на калории, така че внимавайте с порциите, когато го добавяте към диетата си.

Ленено семе
Лененото семе има високо съдържание на фибри, пълно е с омега 3 мастни киселини, както и с фитохимикали. По тази причина то може да ви помогне да поддържате нормални нивата на холестерол в тялото. Добавете една супена лъжица счукано ленено семе към овесените си ядки на закуска или пък към любимото си смути.

Авокадо
Този модерен плод неслучайно е толкова популярен. Авокадото, със своята кремообразна и мека текстура, е изключително вкусно върху препечена филийка, в гуакамоле или дори като съставка в смути. Освен чудесния вкус и текстура, авокадото има и други предимства. То е пълно с мононенаситени мастни киселини, витамини и минерали. Ако обичате сладкото пък може да използвате авокадото като заместител на маслото, олиото и дори яйцата, когато печете сладкиши.

Тиквени семки
Тези пълни с протеини семки получават много внимание през есента, но всъщност можете да им се наслаждавате през цялата година. Те са пълни с витамин Е, магнезий, цинк и антиоксиданти. Може да ги консумирате печени с малко сол и зехтин или да ги добавите в любимите си овесени ядки или смути.

Виж още

Най-добрите начини да не се разболеем този сезон – Част 1
15.11.2017 г.
Когато настъпи сезонът на настинките, изглежда всеки наоколо е болен. Да останете здрави в море от болести може и да изглежда невъзможно, но има няколко трика, които може да използвате, за да избегнете разболяването дори и в най-неблагоприятната среда
Как да изглеждаме и да се чувстваме по-млади – Част 2
10.11.2017 г.
Освен консумацията на правилните храни и нанасянето на правилните кремове и грижи, важно е да се погрижим за здравето си отвътре навън и да се раздвижим. Според последните научни изследвания умереното движение като джогинг и каране на колело за по 20-30 минути два или три пъти седмично може да подпомогне увеличаването на колагена в кожата.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай