Погрижете се за зрението си - цветните храни го предпазват


Как да запазаите зрението си в бъдеще?



Искате да запазите зрението си в бъдеще, това може да се постигне, като  предпазите очите си от увреждане с антиоксиданти, които се срещат в тъмнозелените листни зеленчуци, жълтите чушки, тикви, сладки картофи и моркови. Забелязвате ли цветови модел? Последните изследвания показват, че консумирането на жълти, оранжеви и зелени зеленчуци може да помогне за предотвратяване на свързаната с възрастта макулна дегенерация, водеща причина за слепота. Разберете как всяка от тези храни подпомага здравето на очите.


Кои храни могат да помогнат за подобряване на зрението?

 

  • Моркови


Моркови и пресен сок от моркови Морковите са известни със способността си да подобрят зрението. Оранжевият цвят на морковите се дължи на високото съдържание на бета-каротин, който се метаболизира във витамин А, вещество в морковите, което помага да се подобри зрението (особено нощното виждане). Имайте предвид, че по време на храносмилането се освобождават по-малко от 5% от бета-каротин в суровите моркови. Можете да подобрите освобождаването до почти половината чрез разбиване на каша, готвене и добавяне на олио.
 
  • Сладки картофи


Чудили ли сте се някога защо сладките картофи имат такъв цвят? Каротеноидите, намиращи се в оранжевите плодове и зеленчуци, са отговорни за пигмента им. Благодарение на тези каротеноидни антиоксиданти, срещащи се в храни като сладки картофи, моркови и тикви, ние можем да изчистим свободните радикали, да подобрим зрението и да подсилим имунната си система.
 
  • Спанак


За да подхраните очите си, следвайте примера на Попай! Спанакът (и много други зелени храни) е пълен с лутеин и зеаксантин, антиоксиданти, които предпазват ретината от дегенерация на макулата, която идва с възрастта. Установено е също, че лутеинът спомага за намаляване на риска от катаракта и свързаната с възрастта макулна дегенерация. Колкото по-тъмен е цветът, толкова по-голямо е съдържанието на лутеин. Не забравяйте, че мазнините повишават абсорбцията на лутеин, така че не забравяйте да сотирате спанака и други зелени в малко зехтин. Други зеленчуци - суперхрани от които може да си набавите лутеин и зеаксантин са кейл, ряпа, синап, тиква скуош, зелен грах и броколи.
 
  • Водорасли


Зелени водорасли - уакаме в чиния с авокадоНабавете си зеленините от морето! Свързаните с водораслите суперхрани като спирулина, хлорела и синьо-зелените водорасли имат хранителни вещества, които са полезни за очите. Подобно на повечето зелени растения, водораслите съдържат хлорофил. Хлорофилът наподобява структурата на съдържащия желязо хемоглобин в човешкото тяло и увеличава производството на кръвни клетки, подобрява оксигенацията, детоксикацията и циркулацията, като всичко това ви осигурява цялостно добро здраве и също така ви помага да защитите зрението си. Не е нужно да се гмуркате, за да намерите тези водни изкушения, защото те се предлагат често като прах, който можете да добавите към вода, сок или зелен чай. Децата не трябва да приемат повече от 1 грам, а бременните и кърмещите жени трябва да говорят с лекаря си, преди да ги включат в диетата си.

 

Виж още

Болки в гърдите - какво означават?
Болки в гърдите - кога да се тревожим?
16.05.2018 г.
Често не обръщаме внимание на кратките болки в гърдите, които получаваме, но определено може да се симптом за нещо по-сериозно. Обърнете си внимание!

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай