Подобрете зрението си с тези лесни съвети



Повече от всякога ежедневието ни е свързано с взиране в екраните на компютри, таблети, лаптопи  и мобилни телефони. Това  напряга и изморява очите и увеличава проблемите със зрението, свързани с възрастта. Но влошеното зрение не е нещо неизбежно. Следвайте тези три съвета, за да поддържате очите си здрави.

Яжте за добро зрение
Очите ни се нуждаят от редица вещества, за да функционират оптимално. Важни за зрението са витамините А, C, E и минерали като мед и цинк.

Антиоксиданти, като бета-каротин, лутеин и зеаксантин, предпазват макулата от вредното влияние на слънцето. Можете да си набавите тези мощни антиоксиданти от тъмнозелени листни зеленчуци, яйчени жълтъци, жълти чушки, тиква, сладки картофи и моркови. Фактът, че всички тези храни си приличат по цвят не е случаен. Скорошно проучване показва, че консумацията на жълти и зелени зеленчуци може да предотврати свързаната с възрастта дегенерация на макулата, която е сред водещите причинители на слепота.

Храни богати на сяра, цистеин и лецитин предпазват лещите на очите от образуване на катаракт. Отлични избори са чесън, лук, шалот и каперси.
Богатите на антоцианин боровинки, грозде и годжи бери имат антиоксидантни и противовъзпалителни качества, които подобряват зрението.

DHA е мастна киселина, която може да се открие в студеноводни риби като дива сьомга, сардини, скумрия и треска. DHA осигурява структурна опора на клетъчните мембрани и по този начин подобрява очното здраве.

Тренирайте очите си
Тези прости упражнения ще ви помогнат да поддържате оптимално зрение. Правете ги когато се събудите сутрин, преди лягане или когато почувствате, че очите ви са изморени. Уверете се, че ръцете ви са чисти и сте в спокойно състояние. Ако ги практикувате всеки ден, може да забележите резултати до един месец.
  • Затоплете очите си. Потъркайте дланите си една в друга, за да създадете топлина и после ги поставете на очите си за пет секунди. Повторете три пъти.
  • Въртете очи. Започнете като погледнете нагоре и после завъртете бавно 10 пъти по посока на часовниковата стрелка и 10 пъти в обратна посока.
  • Фокусирайте се. Дръжте химикал на една ръка разстояние, фокусирайте очите си върху него и бавно приближете химикала към себе си, докато е на около 15 см от носа ви. После бавно го отдалечете без да губите фокус. Повторете 10 пъти.
  • Масажирайте слепоочията си. Използвайки кокалчетата на палците, масажирайте слепоочията си с малки кръгови движения, 20 пъти в едната посока и 20 - в другата. Повторете същата процедура на челото над средната част на всяка вежда, а след това под очите от двете страни на носа.
  • Вземете си кратка дрямка. Поставете главата си назад, затворете очи и се отпуснете за 3 минути.

Дайте на очите си почивка и релаксация
Достатъчният сън е изключително важен за здравето на очите. Сънят помага на очите да си отпочинат и да се възстановят напълно. Недостатъчният сън може да влоши зрението, така че се стремете към 8 часа здрав сън всяка вечер.

Давайте почивки на очите си веднъж на всеки час по време на работния ден. Правете си десетминутни почивки за всеки 50 минути, прекарани в четене пред компютъра. Ако чувствате очите си прекалено изморени, полегнете и сложете изстудени резенчета краставица на клепачите си.

Виж още

ДЕВЕТТЕ ТАЙНИ НА ДЪЛГОЛЕТИЕТО
05.05.2017 г.
Хората винаги са преследвали дълголетието и са се опитвали да разгадаят неговата тайна. Американският автор Дан Бютнър се впуска в подобна мисия. Той обикаля света, за да индентифицира местата, където най-голям брой от населението са столетници. Ети какви са техните тайни:
Мозък и мозъчна функция
Как да подобрим мозъчната си функция?
04.05.2017 г.
Блокирате и забравяте, къде сте сложили предмети, които ви трябват или мисълта ви изкочи от главата, това е проблем за който често търсим решение, а не успяваме да намерим.
Хранене за плосък корем
Най-добрите храни за плосък корем – Част 2
03.05.2017 г.
Когато се стресираме, тялото ни започва да произвежда хормона кортизол, който кара тялото да се запасява с повишаващи холестерола мазнини в областта на талията

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай