По-добро хранене, по-добър сън


 

Да обърнем внимание на диетата си за по-добър и пълноценен сън


Ако често се въртите нощем и не можете да заспите, обърнете внимание на диетата си. Определени храни могат да предизвикат лошо храносмилане, безсъние, киселини, дехидратация и газове - все фактори, които могат да причинят безпокойство нощем. Ако не ядете или ядете прекалено скоро преди лягане, това може да наруши съня ви, затова е много важно да ядете достатъчно от правилните храни и да си дадете три часа между вечерята и лягането. Ако искате да подобрите съня си с помощта на диетата, започнете с тези храни и напитки.


Банани, богати на калий и магнезий


Жълти и зелени банани богати на калий и магнезий
Бананите
са не само вкусни и засищащи, но и пълни с калий и магнезий, които помагат на тялото да се отпусне. В точност, магнезият оказва влияние върху нервната система, като подтиска веществата, които я стимулират да функционира прекомерно. Минералът е отговорен и за синтеза на хормона Мелатонин. Именно този хормон, е отговорен за пристъпването на човешкото тяло към фаза сън. Бананите могат да се ядат самостоятелно, да се комбинират с препечена филийка с фъстъчено масло или може да си направите чай от кората на банана и да го пиете след вечеря.

 

Сок от вишни източник на мелатонин
Плодове вишни за сок от вишна


Сокът от вишни може да е кисел и често не много приятен за пиене, но тази напитка е богата на мелатонин - хормонът на съня, който отговаря за вашия вътрешен часовник. Ако ви е трудно да го пиете, смесете го с малко вода или сода, за да стане по-поносим. По този начин и ще се хидратирате повече. Ако предпочитате по-гъсти и кремообразни напитки, добавете соево мляко, което е естествен източник на триптофан. Може също така да изядете купа с вишни, въпреки че сокът е по-концентриран.

 



Семена чия съдържат и триптофан


Чия семена в лъжица


Семената чия са популярна суперхрана и освен че са пълни с нутриенти, в същото време могат да подобрят качеството на съня ви. Пълни са с триптофан, който повишава нивата на невротрансмитера серотонин – „Хормонът на щастието“, така че само 30 грама от тези семена са достатъчни, за да се насладите на всичките им предимства. Недостигът на невротрансмитера, оказва силно влияние върху качеството на съня. Може да добавите чия към салатата си, да си приготвите чия пудинг или пък да ги сложите в смутито си. Добавете и един банан за още по-добър ефект.



Чай от лечебна дилянка

 

Коренът на лечебната дилянка, позната още като Валериана и често наричана „природен валиум“, доказано помога за успокоение на нервите и облекчаване на тревогата. Чрез въздействието си върху нивата на GABA – гама аминобутирична киселина ( играе роля на успокоително за невроните в клетките). Можете да си направите чаша чай от лечебна дилянка с малко мед преди лягане, за да се насладите на естествените седативни ефекти на билката. Актът на пиене на топъл билков чай е релаксиращ сам по себе си, така че с чаша чай от лечебна дилянка преди лягане със сигурност няма да сгрешите.



"Верният път към здравето"

Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 
Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето", скоро ще ви запознае с още по темите:

  • Белодробните заболявания с отношение към деменцията;

  • Ползите за здравето от кросфит /Част 2/;

 


 

Виж още

Красиви жени облечени в нови дрехи - нови скрити врагове
Нови дрехи, нови скрити врагове!
26.11.2018 г.
Купуваме нови дрехи и се радваме за новата ни блестяща визия. Помислихте ли и за скритите малки неприятности, които могат да ни споходят, ако не вземем мерки

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай