По-добрата диета - мазнини или въглехидрати


 

Въпросът – кой хранителен режим да изберем?


Кое е по-добро,хранитеен режим с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на въглехидрати или режим с високо съдържание на мазнини и ниско съдържание на въглехидрати? Или всъщност типът мазнина има значение? Изследователи от Харвард, от Детската болница в Бостън и техни колеги разглеждат въпроса от двете страни и стигат до консенсус. Докладът им е публикуван в специалното издание на сп. „Наука“, посветено на храненето.
 


Съотношение на мазнините към въглехидратите


Изследователите са съгласни, че няма специфично съотношение на мазнини към въглехидрати, което е най-доброто за всички и че една цялостна висококачествена диета, която е с ниско съдържание на захар и рафинирани зърнени храни, ще помогне на повечето хора да поддържат здравословно тегло и нисък риск от хронични заболявания.
Екипът събира специалисти с различни области на компетентност и противоположни възгледи и идентифицира областите на съгласие, без да се фокусира върху различията.
 

Качество на диетата – ненаситени мазнини и пълнозърнести въглехидрати


Ненаситени мазнини вместо наситени транс мазнини
Те са съгласни, че ако се съсредоточат върху качеството на диетата си - замествайки наситените или транс мазнините с ненаситени мазнини и замествайки рафинираните въглехидрати с пълнозърнести храни и зеленчуци без нишесте - повечето хора могат да поддържат добро здраве в рамките на широк диапазон от съотношение на мазнини към въглехидрати. Пълнозърнести въглехидрати вместо рафинирани въглехидрати



Авторите описват сведенията за три противоположни позиции относно консумацията на мазнини и въглехидрати:
  1. Високата консумация на мазнини причинява затлъстяване, диабет и вероятно рак, следователно нискомазнинните диети са оптимални.
  2. Обработените въглехидрати имат отрицателно въздействие върху метаболизма; нисковъглехидратните или кетогенните (много нисковъглехидратни) диети с високо съдържание на мазнини са по-добри за здравето.
  3. Относителното количество на хранителните мазнини и въглехидрати има малко значение за здравето – важен е източникът на мазнините или въглехидратите, които се консумират.
 

Нови програми 


Авторите идентифицират също списък с въпроси, които според тях могат да послужат като основа на нова програма за научни изследвания в областта на храненето, включително:
  1. Дали диетите с различни съотношения на въглехидрати към мазнини влияят на телесния състав (съотношението на мазнините към мускулите), независимо от приема на калории?
  2. Дали кетогенните диети осигуряват метаболитни ползи, надхвърлящи тези на умереното ограничаване на въглехидратите и особено при диабет?
  3. Какви са оптималните количества на определени видове мазнини (включително наситени мазнини) в диета с много ниско съдържание на въглехидрати?
Според изследователите откриването на отговори на тези въпроси в крайна сметка ще доведе до по-ефективни хранителни препоръки.

"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 
Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето", скоро ще ви запознае с още по темита:
  • Социална тревожност или какво е да си срамежлив ?
 

Виж още

Красиви жени облечени в нови дрехи - нови скрити врагове
Нови дрехи, нови скрити врагове!
26.11.2018 г.
Купуваме нови дрехи и се радваме за новата ни блестяща визия. Помислихте ли и за скритите малки неприятности, които могат да ни споходят, ако не вземем мерки

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай