Пет зимни здравни мита

Въпреки че вече сме в края на сезона, не трябва да забравяме, че все още е зима и трябва да внимаваме с всички съпътстващи я рискове за здравето. Все пак през зимата от години царуват няколко мита. Вижте кои са най-разпространените.

1. Променливите температури ви разболяват
Само защото студеното време съвпада със сезона на грипа и настинките, не означава, че едното причинява другото. Вие хващате грип само, ако сте заразени с вируса на грипа, по същия начин, по който трябва да бъдете изложени на риновируси, за да настинете. Колебанието в температурите води до промени в навиците и средата, които са идеални за излагане и предаване на тези микроорганизми, които засягат нашето тяло. Условия като прекарване на повече време в закрити помещения с други хора, лоша вентилация и ниска влажност на закрито - всичко това може да повлияе на разпространението на микроби. Като цяло вирусите са тези, които засягат нашето тяло, а не самата атмосфера.

2. Външните алергии не ви влияят през зимата
Това е силно индивидуално в зависимост от това, към което сте алергични. Ако това е прашец, може би имате късмет. Въпреки това вашите синуси могат да продължат да се проявяват, ако имате повишена чувствителност към обикновени вътрешни дразнители като спори на мухъл, домашни акари или животинска козина и перушина.

3. Витамин C може да ви помогне да се преборите с настинката
Да се преборите? Определено не. Възможно ли се подобри продължителността и симптомите? Може би. Витамин С изглежда е най-полезен полезен за тези, които се занимават с много интензивни физически упражнения. Редовният прием на витамин С може да има лек положителен ефект върху продължителността и остротата ... обаче не намалява действителната честота на обикновените настинки. Разбира се, винаги е важно да се спомене, че измиването на ръцете, а не витамин С, е един от най-добрите методи за намаляване на вирусните инфекции.

4. Няма нужда да носите слънцезащита през зимата
Не сте предпазени от UV лъчите дори и в облачен ден. Не си мислете, че може да пропуснете слънцезащитните продукти. Особено през снежните дни излагането на UV лъчи е още по-голямо заради силно отразяващата повърхност. Също така получавате по-високо излагане на по-голяма надморска височина, така че независимо дали става дума за козметични цели или за профилактика на рак на кожата ... наслаждавайте се на снега след като сте взели нужните предпазни мерки.

5. Най-много топлина губите от главата
Не точно. Топлинна загуба ще настъпи през всяка открита повърхност. През зимата вероятно сте облекли добре тялото си, което оставя главата ви да бъде източник на топлинни загуби. Но същото би се случило, ако сте се опаковали с шапка и шал ... и вместо това сте избрали мини пола.
 

Виж още

Ниските температури
Студът – рискове, хранене, алкохолът помага или вреди?
28.02.2018 г.


Студът през зимата крие рискове не само за хората с хронични заболявания, но и за здравите, които не се съобразяват с особеностите на снежното и студено време. Отговори на някои въпроси, свързани с рисковете през този сезон, дава интервюто, публикувано в електронния сайт на в. „Le Mond” на 26.02.2018 г с  Матилде Паскал - ръководител на научни проекти в отдел "Здравеопазване и опазване на околната среда" на Агенцията за обществено здраве във Франция.

 
Болки в ставите. Как да преборим артрита с джинджифил, куркума и омега-3
Да успокоим артрита и артритните състояния
27.02.2018 г.
Проблеми и болки в ставите. Артритни състояния. Какво лечение да предприемем при проблеми със ставите и ставният хрущял?  Джинджифил, куркума и омега 3 борят артрита!

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай