Най-добрите храни за чиста и красива кожа – Част 2



Броколи, спанак и брюкселско зеле
Зеленолистните зеленчуци като тези са богати на алфа липоева киселина (АЛК). Заради високата си концентрация на антиоксиданти, които се борят със свободните радикали, предизвикващи стареенето, АЛК е един от най-силните анти-ейджинг агенти. Тази киселина също така е противовъзпалителна, намалява кръговете под очите, подпухналостта, зачервяванията и петната, докато в същото време предотвратява появата на бръчки.

Грейпфрут
Когато се консумира от свежи плодове и зеленчуци, витамин C помага да се премахнат щетите по кожата, предизвикани от слънцето и замърсяването. Той стимулира производството на колаген, а това предизвиква обновяване на кожата, намаляване на бръчките и цялостно изглаждане. При положение че само един червен грейпфрут съдържа повече от 100% от препоръчителния дневен прием на витамин C, той е перфектният начин да  поддържаме красива кожа.

Орехи
Тези вкусни ядки са пълни с омега 3 мастни киселини, нещо от което тялото ни се нуждае отчаяно, но за жалост не може да произведе само. Когато става въпрос за кожата, омега 3 защитават клетъчните мембрани. Когато мембраните са силни, вредните агенти не могат да проникнат, а отпадъчните продукти се елиминират от клетката.  Освен това силните клетъчни мембрани позволяват на нутриентите да навлязат и задържат повече вода, което води до по-гладка и хидратирана кожа.

Куркума
Куркумата не просто ни защитава от появата на рак и облекчава болките. Тази индийска билка също защитава кожата. Това е защото активният антиоксидант на куркумата, куркумин, е сред най-ефективните противовъзпалителни и борещи се със свободните радикали възможности. Освен това проучванията показват, че тази подправка може да се използва, за да изсветли тъмните пигментни петна или белези, предизвикани от стареене, хормонален дисбаланс или излагане на слънце, като потиска ензима в кожата, който произвежда пигмент. Комбинирайте подправката с кокосово масло или мляко, за да получите лечебна маска за лице.

Папая
Този тропически плод съдържа куп активни ензими, полезни за здравето. Един от ензимите, химопапаин, се използва за да облекчи възпалението – честа причина за кожни заболявания. А друг ензим, папаин, може да премахне петната и дори да лекува акне, ако се нанася върху лицето, тъй като разгражда запушващите порите мазнини и почиства кожата. Да не говорим че само чаша свежа, зряла папая съдържа невероятните 144% от дневната доза витамин C, който както споменахме стимулира производството на колаген.

Жълти чушки
Витамин C е жизненоважен за формирането и растежа на кожната и мускулната тъкан, както и за изграждането на колаген – протеинът, който осигурява сила и структура на кожата, костите, мускулите и сухожилията. Жълтите чушки са изключително богати на витамин C. Едно проучване, в което участвали повече от 700 японки, открило, че колкото повече жълти и зелени зеленчуци яли жените, толкова по-малко склонни били към бръчки.  А едно британско проучване показва, че при доброволци, които са консумирали 4 милиграма витамин C (количеството, което получаваме от само една хапка жълта чушка) на ден за 3 години, появата на бръчки намаляла с 11%.

Авокадо
Този плод е богат на мононенаситени мастни киселини, които доказано хидратират и защитават кожата, като намаляват риска от преждевременно стареене, предизвикано от ултравиолетовата радиация. Богатото съдържание на полезни мазнини на авокадото също помага да се абсорбират много от мастноразтворимите витамини, които също предпазват кожата от щетите на слънцето.

Тиква
Готвената тиква е един от най-добрите източници на бета каротин. Тялото преобразува бета каротина във витамин А (половин чаша готвена тиква съдържа почти 400% от дневната нужда витамин А), който е важен за растежа на кожните клетки. Това поддържа кожата мека, гладка и стегната.

Виж още

Хранене за плосък корем
Най-добрите храни за плосък корем – Част 1
26.04.2017 г.
За плосък корем е важно не само да се откажем от вредната храна, а и да наблегнем на такава, която съдържа фибри, антиоксиданти и протеини. Ето няколко от най-добрите храни за тази цел:

Храни и напитки, които борят махмурлука!
Как да се справим с махмурлука?
24.04.2017 г.
Храни и напитки, които да борят махмурлука и да намалят отрицателните реакции на тялото към алкохола - вода, чай от мента, джинджифил, сок от кислеи краставички, банани , фурми, крекери.


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай