Митове за здравето – Част 3

19.06.2017 г.
79 прочитания
0 коментара

36. Прекаляването с кафето може да спре растежа при подрастващи
Този мит може да идва от добронамерените усилия на родителите ни да ни предпазят от зависимостта към кофеина. Но няма доказателства за това, че тези които започват да пият кафе по-рано и в големи количества, ще бъдат по-ниски от тези, които избягват кофеина.

37. Хората с плоски стъпала са по-уязвими на травми
Проучванията показват, че плоските стъпала не са недостатък за спортистите все пак. Плоските стъпала са си напълно функционални.

38. Всички мозъчни клетки се развиват преди да сме навършили 2 години
. Всъщност можем да произведем нови мозъчни клетки и като възрастни. Процесът се нарича неврогенеза.

39. Косата и ноктите продължават да растат дори след като човек умре
Смъртта не е мигновена за всички части на тялото. Косата и ноктите спират да растат горе долу по същото време както всичко останало. Дехидратацията на кожата, която заобикаля косата и ноктите след смъртта заблуждава, че косата и ноктите са пораснали заради свиването на кожата.

40. Отровният бръшлян е заразен
Отровният бръшлян дразни кожата и предизвиква сърбеж, но не е заразен.

41. Най-добре е да се разтегнете преди тренировка
Мускулите може всъщност да се напрегнат, ако се разтегнете преди тренировка.

42. Трябва да останете будни след сътресение
Учените вече не вярват, че това е нужно. При всички положения със сигурност е най-добре да следвате предписанията на лекарите.

43. Всеки от нас гълта средно осем паяка на година
Как се е появил този мит не е ясно, но не е основан на факти. Сведенията сочат, че както се очаква, ако имате паяци в дома си, те от време на време ви хапят през нощта.

44. Топлото мляко ще ви помогне да заспите по-бързо
Млякото съдържа триптофан, аминокиселена, която произвежда серотонин. Това би трябвало да доведе до по-добър сън на теория. Доказателства обаче няма.

45. Водородният пероксид почиства раните
Всъщност водородният пероксид може да влоши нещата като убие както бактериалните клетки, така и здравите клетки. По-добре изплакнете раната с вода и сапун.

46. Ако поддържате добра хигиена, няма да имате лоша телесна миризма
Лошата телесна миризма може да се предизвика от хормонален дисбаланс, независимо от безупречната лична хигиена.

47. Мускулите се превръщат в мазнини, ако спрете да тренирате
Когато спрете да тренирате, мускулните клетки се свиват. Не се превръщат в мастни клетки. 

48. Ако коремът на бременна жена е високо, ще има момче; ако е ниско, ще има момиче
Не можете да предвидите пола на бебето, като гледате корема ѝ по време на бременност.

49. Човешката уста е по-мръсна от кучешката
Кучешката уста си има собствени бактерии. Просто бактериите, живеещи в устата на кучето са много по-различни от тези, намиращи се в човешката уста.

50.Напиваме се по-бързо на големи височини
Теорията е, че заради по-ниските нива на кислород, се чувствате по-пияни. В действителност изпитвате замаяност и еуфория заради ниските нива на кислород в мозъка.

51. Далтонистите виждат света в черно и бяло
Съществуват различни нива на далтонизъм. Много малко хора виждат само черно и бяло.

52. Антибиотиците могат да ви помогнат да се преборите с настинката
Настинката е вирус. Антибиотиците борят бактериите.

53. Сърдечният удар боли.
Сърдечният удар не е винаги болезнен, особено за диабетици и жени. Може да се усети като киселини, зъбобол или просто странно чувство.

54. Широкият ханш улеснява раждането
Размерът на костите на пелвиса имат значение, а не мускулите или мазнините по ханша.

55. Температура над 37° е треска
Температурата на тялото варира през целия ден и може да е различна на различните части на тялото. Температура над 38° е притеснителна.
 

Виж още

Фитнес ходене
БЪРЗО ХОДЕНЕ – ЗА КОНТРОЛ НА ТЕГЛОТО, КРЪВНОТО, СРЕЩУ ИНФАРКТ И ИНСУЛТ
15.06.2017 г.
Бързото ходене е чудесен начин да влезете във форма и да я запазите. Ако обичате да ходите, можете да превърнете обикновената разходка във физически натоварена практика. Фитнес ходенето е чудесен начин за подобряване на физическата форма, за здраве и благосъстояние. Както при всички други упражнения, добрите техники помагат да успеете да извлечете всички предимства и да се намали рискът от нараняване по време на тренировъчната практика.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай