Митове за здравето – Част 2

17.06.2017 г.
68 прочитания
0 коментара

21. Ако пукате кокалчетата си често, ще получите артрит.
Някак изненадващо е, но не е известно защо точно ставите пукат. Едно от обясненията е, че когато пукате кокалчетата си, упражнявате отрицателен натиск върху ставата, която се пълни с въздух.

22. Писането или четенето на слаба светлина може да навреди на зрението ви.
Работата на слаба светлина напряга очите, но не им вреди. Мускулите работят по-усърдно, за да може повече светлина да влезе в окото и така очите се натоварват и се появява главоболие.

23. Бавният метаболизъм е причина за напълняване.
Няма перфектна връзка между метаболизма и теглото. Всъщност много слабите хора често имат бавен метаболизъм, защото имат по-малко мускулна маса, с която да горят калории.

24. Няма грешен начин за дишане.
Има. Много от нас дишат с гръдния кош. Правилно е да се диша коремно.

25. Жълтите зъби са знак за лоша дентална хигиена.
Зъбите със сигурност могат да станат жълти без правилната грижа. Но цветът може да се промени и при перфектната грижа. Причините могат да са много – имали сте висока температура като бебе, прекомерно излагане на флуорид или от употребата на антибиотикът тетрациклин под осемгодишна възраст. В най-висока степен цветът на зъбите се определя от гените.

26. Апендиксът е безполезен.
Апендиксът ви не е безполезен. Той работи ръка за ръка с имунната ви система.

27. Лишена от кислород, кръвта става синя.
Човешката кръв, независимо дали е в или извън вените, е червена.

28. Доминираща е или лявата, или дясната половина на мозъка ви.
Вярно е, че някои интереси и дейности стимулират определени области на мозъка. Но не е вярно, че такъв тип мозъчна дейност се извършва независим от другите области на мозъка.

29. Кожата се сбръчква след дълъг душ, защото абсорбира вода.
Кожата ви се сбръчква, когато кръвните телца се свиват под кожата. Кожата не се опитва да абсорбира вода. Една от теориите е, че това явление съществува, за да имаме по-добър захват под вода. Затова се случва само на дланите и ходилата.

30. Пиенето на бира преди твърдия алкохол ще ви накара да се чувствате по-зле.
Няма доказателства, че определен режим на консумация на алкохол е по-добър от друг.

31. Трябва да гладувате по време на треска.
Може да затрудните тялото си да се пребори с треската, ако не му набавяте достатъчно енергия. А тя идва от калориите.

32. Стресът е основен източник на високо кръвно налягане.
Стресът обикновено причинява временни покачвания на кръвното налягане. Хроничното високо кръвно обаче е по-скоро свързано с диетата, физическата дейност и други навици като тютюнопушенето. Въпреки това тези временни покачвания, причинени от стреса, могат да влошат здравето на сърцето при тези които вече страдат от високо кръвно.

33. Свиването на езика е въпрос на гени.
Това е проучено. Хората могат да се научат да свиват езика си.

34. Морковите могат да подобрят зрението.
Витамин А е важен за доброто зрение, а морковите са добър източник на витамин А. Но не са единствени. Други храни като сладки картофи и кейл също съдържат много от полезния витамин.

35. Някои храни, като шоколадът, могат да предизвикат акне.
Акнето е свързано с хормонални колебания, а храната може да разколебае нивата на хормони в организма. Но тази връзка е индиректна. Акне може да се появи и при хората с най-здравословните диети.
 

Виж още

Фитнес ходене
БЪРЗО ХОДЕНЕ – ЗА КОНТРОЛ НА ТЕГЛОТО, КРЪВНОТО, СРЕЩУ ИНФАРКТ И ИНСУЛТ
15.06.2017 г.
Бързото ходене е чудесен начин да влезете във форма и да я запазите. Ако обичате да ходите, можете да превърнете обикновената разходка във физически натоварена практика. Фитнес ходенето е чудесен начин за подобряване на физическата форма, за здраве и благосъстояние. Както при всички други упражнения, добрите техники помагат да успеете да извлечете всички предимства и да се намали рискът от нараняване по време на тренировъчната практика.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай