Магнезии помощ за здравето


 

Минералът магнезий - универсален помощник за здарвето


Магнезият напоследък получава доста внимание от здравните експерти. Този минерал участва във физиологичните функции на мозъка, сърцето и мускулите. Според изследователите магнезият може да подобри съня, да се пребори с депресията и да намали риска от заболяване. Уверете се, че си набавяте достатъчно магнезий всеки ден като вземате добавка или чрез храни като зелени листни зеленчуци и тиквени семки. Ако искате да научите повече за ползите от магнезия, вижте шестте най-големи причини да не го пренебрегвате.


Помага при безсъние


Вземането на магнезий като добавка всеки ден може и да не ви помогне да заспите веднага щом помиришете възглавницата, но може да отпусне мускулите ви и да успокои тревогата. Изследване, проведено сред възрастни хора с нарушения в съня показва, че се наблюдават подобрения в безсънието като увеличаване на продължителността и ефективността на съня и намаляване на ранното събуждане. Няма убедителни научни доказателства, че вземането на добавка магнезий ще излекува безсънието, но ако ви е трудно да заспите и да останете заспали, редовният прием на магнезий може и да ви помогне.


Подпомага борбата с мигрена


Всеки който някога е страдал от мигрена вероятно се интересува от естествени методи за превенция на друг болезнен епизод. Много вероятно е хората страдащи от мигрени да имат дефицит на магнезий, заради генетика, изхвърляне по време на стрес или други фактори. Вземането на магнезий като добавка може да намали броя на мигрените. В група лекувана с магнезиев оксид, участниците имат значително по-ниска степен на главоболие в сравнение с плацебо група.


Недостига на магнезий, може да е причина за хронично възпаление


Неконтролираното възпаление играе роля в почти всяко сериозно заболяване – сърдечно заболяване, диабет и рак. Недостигът на магнезий може да е предпоставящ фактор за хроничен възпалителен стрес, който може да допринесе за хронични болести като сърдечносъдови заболявания и диабет. Можете да вземате магнезий като добавка или да увеличите консумацията на храни богати на минерала като ядки, зелени листни зеленчуци и банани.


Бори депресия


Дефицитът на магнезий  се асоциира с увеличено присъствие на психиатрични симптоми и невромускулни проблеми. Въпреки че антидепресантната роля на магнезия все още не е напълно разбрана, изследователите го изучават като ценна и безопасна добавка в борбата с депресията.


Диабет


Едно проучване открива, че той подобрява инсулиновата чувствителност и метаболитния контрол при пациенти с диабет тип 2, които преди това са имали по-ниски серумни нива според магнезиев кръвен тест. Според друго проучване хората, които не приемат достатъчно от минерала през годините са по-склонни да изпитат метаболитно увреждане и проблеми от хората, които се консумират храни с достатъчно количество.


Помага и при запек


Ако често имате запек, което означава, че повече от три дни не сте се изхождали, приемът на магнезиев цитрат може да облекчи мускулатурата на червата и да изтегли вода във вътрешностите.

Виж още

Грижа за сърцето
НЕ ОСТАВЯЙТЕ СЪРЦЕТО БЕЗ ПОДКРЕПА
15.09.2017 г.
За хората със сърдечносъдови проблеми риск има винаги, но горещините, влагата, както и студът са най-големите изпитания за тях. Затова специалистите съветват – не оставяйте сърцето без подкрепа.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай