Лещата намалява нивата на кръвната захар


Замяната на картофите или ориза с бобови храни може да понижи нивото на кръвната ви захар с повече от 20%, според проучване на Университета в Гуелф.
Проф. Алисън Дънкан от Департамента по човешко здраве и хранителни науки и Дан Рамдат от Agriculture and Agri-Food Canada установяват, че размяната на половин порция от тези гарнитури, съдържащи скорбяла, с леща може значително да подобри реакцията на организма ви към въглехидратите.

Замяната на половин порция ориз с леща причинява спад на кръвната захар с до 20%. Замяната на картофите с леща води до спад от 35%.
„Бобовите храни са изключително хранителни и имат потенциал да намалят хроничните заболявания, свързани с лошо управляваните глюкозни нива,“ каза Дънкан, която работи върху изследването с докторант Дита Моравек  и магистрите Ерика Роджърс, Сара Туркстра и Джесика Уилсън.
Те се надяват, че изследването им ще запознае хората с ползите от консумацията на леща.
В проучването, публикувано и специално включено в "Журнал на храненето", са участвали 24 здрави възрастни, хранени с четири ястия - само бял ориз, половин бял ориз и половин голяма зелена леща, половин бял ориз и половин малка зелена леща и половин бял ориз и половин червена леща.

Изследователите измерват нивата на глюкозата в кръвта на участниците преди хранене и в продължение на два часа след това. Те повтарят процеса за само бели картофи и същите комбинации от картофи и леща.

„Ние смесихме лещата с картофите и ориза, защото хората обикновено не ядат бобови храни самостоятелно, а по-скоро ги консумират в комбинация с други храни с нишесте като част от ястието, затова искахме резултатите да отразяват това.“

Кръвната захар пада с подобни количества, когато половината от нишестената храна е заменена с всеки от трите вида леща.

Захарта, открита в кръвта по време на храносмилането в горния храносмилателен тракт, зависи от съдържанието на нишесте в консумираните храни.

Бобовите растения, като леща, могат да забавят храносмилането и освобождаването на захарите, които се срещат в нишестето, в кръвта, което в крайна сметка намалява нивата на кръвната захар, казва Дънкан.

 „Това по-бавно усвояване означава, че не изпитвате скок на глюкозата. Високите нива в течение на определен период от време могат да доведат до лошо управление на кръвната захар, което е отличителен белег за диабет тип 2. По същество яденето на леща може да понижи този риск.“

Бобовите растения съдържат компоненти, които инхибират ензимите, участващи в абсорбцията на глюкоза, а фибрите, съдържащи се в тези храни, могат да насърчат производството на мастни киселини с къса верига, което също може да помогне за намаляване на нивата на кръвната захар, добавя Дънкан.

Виж още

Спорт и кожата. Кожните проблеми при спортуващите?
Спортът и вашата кожа
19.06.2018 г.
Спорт и кожата. Как тренировките и упражненията влияят на кожата. Здравни съвети, как да преодолеем кожните проблеми при спортуващите?

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай