Кросфит тенировка – какви са ползите? /Част 1/



Кросфит - ползите от тренировката за цяло тяло


Най-новата мода във фитнес индустрията в последните години идва под формата на тренировъчна програма, наблягаща на интервалните тренировки и вдигането на тежести. Може и да не е за всеки, но кросфитът със сигурност е чудесен начин за поддържане на форма или за разнообразяване на обичайните кардио и силови тренировки. А предимствата, които предлага кросфитът, са толкова много, че със сигурност си струва да опитате. Трябва да отбележим обаче, че е важно винаги да слушате тялото си и да се съобразявате с неговите граници.
 

Интензивност – високо интервални тренировки


Кросфитът е интензивна тренировка, която може да отнеме по-малко от 15 минути на ден, защото този четвърт час ще бъде изпълнен с движение без прекъсване. Тренировката може да включва само три или четири упражнения като бърпита, джогинг и клекове, но идеята е да продължавате да правите всяко едно отново и отново през определеното време – интервални тренировки.


Мотивация за тренировка


Тренировка с повече хора - мотивира за успех
Ключовото при кросфита е интензивността, но именно тя ни кара да се стремим да дадем най-доброто от себе си при всяко едно упражнение в тренировката. Всеки иска резултати, но не всеки полага усилия. В обикновената фитнес зала е лесно да пропуснете едно две повторения от време на време или да си позволите малко по-дълга почивка, но структурата на кросфита не позволява това да се случи. Просто нямате друг избор освен да дадете всичко от себе си.


Ефективност


Изморен състезател по Кросфит
При някои тренировки целта е в рамките на точно определен диапазон от време - 15 или 20 минути да завършите колкото се може повече кръгове от определена схема. При друг вид тренировка ще трябва да изсцедите, както психиката си, така и мускулите, които впрягате, за да направите максимално бързо зададен комплекс от движения с оптимална тежест на натоварване. Накрая поради интензивността и усилието, за които вече говорихме, ще изгорите повече калории, отколкото с редовната си тренировка. Методиката на физическото натоварване се базира върху цялостно атакуване на множество мускулни групи, които да работят заедно. Включването на голям обем, многоставни упражнения, способства за стимулиране изгарянето на излишните мазнини и изграждане на мускулна маса. Възстановяването след такъв тип тренировка протича бавно, засилвайки функцията на метаболитните процеси в тялото.


Взаимоотношения – създават се и се подобряват


Подкрепа в тренировките, подобрява взаимоотношенията
Често пъти фитнес залата събира случайни хора, фокусирани върху извършването на различни упражнения. В залата за кросфит има общност. Там сте заобиколени от група хора, които ви насърчават и ви помагат да покорите границите си - дори и да са непознати. Дори тези, които свършват последни, получават поздравления за това, че са дали най-доброто, на което са способни. Всеки в залата е там с една и съща цел – да постигне най-добрата физическа форма, която може. Това приятелско отношение превръща кросфита в уникално преживяване, а чувството за принадлежност към общност е дава добри предпоставки и за подобряване на  психическото здраве.

 
"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате. Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети и сведения за:
  • Репродуктивните проблеми при жените в различните етапи от възрастта.


 

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай