Кои храни подобряват настроението и кои да избягваме

Ако напоследък се чувствате летаргични и раздразнителни, може би причината е в диетата ви. Това, което ядете, може да повлияе на начина, по който се чувствате по редица начини. Вижте кои храни ще оправят настроението ви, както и тези, които по-добре да избягвате.

Шоколад

Може би не е толкова шокиращо, но шоколадът наистина може  да подобри настроението ви. Номерът е в това да изберете правилния шоколад и да не прекалявате. Експертите препоръчват 40 грама черен шоколад на ден за намаляване на стреса и подобряване на настроението. Все още не е ясно как точно шоколадът помага, но много смятат, че е заради антиоксидантите, които се съдържат в него.

Манголд

Зелените листни зеленчуци са изключително здравословни и богати на полезни вещества, но когато става въпрос за настроението, заложете на манголд. Този зеленчук е пълен с магнезий, който понижава стреса, стабилизира настроението, засилва мозъчната дейност и повишава енергията.

Домати

Пълни с антиоксиданта ликопен, доматите се свързватс понижени нива на депресия и помагат при борбата с болестта, като предотвратяват образуването на възпалителни съединения в тялото ви. Фолиевата киселина и магнезият в доматите също насърчават производството на невротрансмитери в мозъка, стабилизиращи настроението.

Цитруси

Независимо дали се чувствате изморени, депресирани или усещате, че се разболявате, цитрусите са най-добрият ви приятел. Самата миризма на портокали, лимони, грейпфрути и т.н. доказано енергизира, а консумацията на тези вкусни плодове може да понижи стреса и да увеличи щастието. Тъй като обикновено асоциираме цитрусите със свежа и чиста миризма, тези плодове могат да окажат пречистващ ефект върху ума.

Храни, които да избягвате

Пържени храни

Пърженото пиле, картофки, бургери и чипс са изключително популярни и пристрастяващи. Проблемът с този тип храни е, че са с високо съдържание на мононатриев глутамат, натрий и нездравословни мазнини, които могат да доведат до това да консумирате много повече отколкото сте планирали и да се чувствате ужасно след краткотрайното удоволствие. Прекаляването с тези храни може да доведе до задържане на вода, подуване, сърдечни проблеми, опасно високи нива на мазнини около талията и усещане за летаргия и неразположение.

Захар

Когато консумирате рафинирана захар, независимо дали е под формата на прости въглехидрати като в бисквитите или в содата и бонбоните, това може да доведе до увеличаване на теглото, промени в настроението, проблеми с кожата и общ спад в психичното здраве и стабилност. Захарта може да причини инсулинова резистентност и възпаление в тялото ви, което може да остави имунната ви система уязвима и да доведе до депресия.

Алкохол

Докато чаша вино от време на време може действително да ви помогне умствено и физически, консумирането на твърде много напитки може да доведе до депресия с течение на времето. Алкохолът, който е депресант, е наречен подходящо. В краткосрочен план махмурлукът е физическо, психическо и емоционално изтощение, а в дългосрочен план злоупотребата с алкохол може да доведе до наддаване на тегло, чернодробни заболявания, сърдечни проблеми и много други.
 

Може да използвате

Хранителна добавка Л-ТЕАНИН ®
Л-ТЕАНИН ®
При нервно напрежение, стрес и безсъние!
Хранителни добавки ИМУНОГАРД ®
ИМУНОГАРД ®
Мощна подкрепа на имунната система!
Хранителни добавки Витамин С + Пчелно млечице
ВИТАМИН С +ПЧЕЛНО МЛЕЧИЦЕ
За  укрепване, физическа сила и издръжливост на организма!
Хранителна добавка Q 10
Коензим Q10
За здраво сърце, енергия и тонус!

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай