Как отслабват диетолозите по празниците – Част 2

19.12.2017 г.
115 прочитания
0 коментара
Първо утолете жаждата

Знаете ли, че центровете за глад и жажда в мозъка са точно един до друг? Често телата ни бъркат жаждата с глад. За да избегнете този капан, пийте много вода преди и по време на хранене. Ако ви е трудно, направете си „спа“ вода със свежи лимони, краставици и червени боровинки.

Запазете си калориите

Когато сте на парти и ордьоврите изглеждат като нещо излязло от фризера, по-добре ги пропуснете и изчакайте нещо домашно и специално. Запазете калориите си и си угодете с нещо уникално и вкусно. Ако например обожавате яйчен пунш и обичате да го пиете по празниците, не се лишавайте от това удоволствие.

Планирайте храненето си

При положение, че наоколо е пълно с вредни изкушения, важно е да планираме и нещо здравословно, за да не се окажем в ситуация, в която бихме изяли всичко пред очите си. Планирайте нещо леко и здравословно на всеки три до пет часа. Добър вариант е шамфъстъкът. Той съдържа засищащ растителен протеин, фибри и здравословни мазнини. Освен това фактът, че трябва да ги белите, ви помага да ядете по-бавно и по-малко. Според едно проучване, хората, които ядат необелен шамфъстък, приемат 41 процента по-малко калории, в сравнение с тези, които посягат към беления. Така че винаги дръжте малко шамфъстък под ръка.

Помислете преди да се натъпчете

Да планирате здравословни похапвания през деня е добра идея, но си задайте няколко въпроса преди да посегнете към разядките, които ви подават, или да си сложите допълнително от празничната вечеря. Спрете за момент и си поемете дъх няколко пъти. Наистина ли сте гладни? В хармония ли са тялото и умът ви?  Отърсете се от идеята, че „трябва“ да се натъпчете, защото е Коледа. Поглезете се, насладете се на храната, но спрете да ядете, когато се почувствате сити. Остатъците няма да избягат.

Направете любимите си рецепти по-здравословни

Експериментирайте този празничен сезон, като приготвите по-здравословни версии на традиционните рецепти, които могат да са също толкова вкусни, ако не и повече, колкото по-мазните и вредни версии, които с години са се правили във вашето семейство. Потърсете по-здравословни празнични рецепти, които да са пълни с повече полезни вещества, като богати на фибри зеленчуци и по-малко наситени мазнини. Не се притеснявайте да направите нещо различно и подобрете рецептите, които смятате, че може да са по-здравословни. Не се страхувайте, че това ще ги лиши от вкусовите им качества – може пък по-здравословният вариант да ви стане новата любима празнична храна.

Виж още

През зимата обърнете особено внимание на сърцето
13.12.2017 г.
Зимният сезон със студеното си неблагоприятно време може да утежни работата на сърцето ви,особено ако страдате от сърдечно-съдово заболяване. За да избегнете опасностите и да запазите здравето си, трябва да разберете защо студеното време се отразява така негативно на сърцето ви.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай