Как насъбраният гняв може да скъси живота ви – Част 2

05.06.2017 г.
145 прочитания
0 коментара

Вече ви запознахме с отрицателните ефекти от насъбрания гняв. Освен че нанасят щети на здравето, фрустрацията и задържаният яд могат значително да понижат качеството на живота ни. Ето няколко ефективни метода за справяне с този неприятен проблем.

Как да изразим фрустрацията
Изчакайте докато сте имали достатъчно време да се успокоите преди да влезете в конфронтация с отсрещния човек и бъдете отворени, когато започнете разговора. Влизайте във всеки конфликт, съзнавайки, че може да грешите или че може да виждате проблема от грешната страна. Трябва да сте отворени към промяна и дори да сте склонни да поемете вината.

Ето още няколко съвета за добра комуникация:

Внимавайте с тона, височината и силата на гласа си. Често проблемът не е в това което казвате, а как го казвате. Ако говорите спокойно, човекът отсреща ще е много по-отзивчив и ще е склонен да отрази отношението ви.

Говорете в първо лице. Например кажете „Имам чувството, че напоследък върша по-голямата част от домакинската работа.“ Това показва на събеседника ви как се чувствате, вместо да го кара да се чувства нападнат. 

Упражнявайте конструктивно слушане. Слушайте без скрити цели, за да може наистина да разберете защо спорът изобщо е възникнал. Недейте само да мислите за следващата си „нападателна реплика“, докато другият човек говори. Вместо това оставете го да довърши мисълта си, обмислете какво са казали и чак тогава отговорете.

И накрая, поставяйте граници, дори на работното място. Ако обясните нуждите си ясно и кратко, другите ще ви уважат. Но ключът е да отстоявате себе си и да бъдете рационални, а не агресивни и войнствени.

Кога да излеете яростта си
Понякога просто имате нужда да ударите нещо. Освободете вътрешния си Хълк с тези безопасни, успокояващи гнева дейности:

Кикбокс: Спортът освобождава ендрофини, или хормоните на щастието. Този тип тренировки могат да подобрят настроението ви и да подобрят общото ви физическо състояние – освен това ще можете да удряте неща.

Бягане или спринтиране: Бягането може буквално да създаде разстояние между вас и извора на вашата фрустрация. Освен това ви осигурява време със себе си, за да прочистите ума си и да обмислите решенията. Само гледайте да не се натоварите повече от нормалното и не пренебрегвайте ограниченията на тялото си. Това може ненужно да натовари сърцето, Ако развиете болки в гърдите, сърцебиене или каквито и да са други симптоми на сърдечен удар, докато тренирате, спрете и се обадете на Спешна помощ.

Водене на дневник и творческо писане: Този метод може да е особено полезен, ако не знаете как да изразите чувствата си. Писането може да ви осигури отдушник за токсичните емоции или да ви помогне да организирате мислите си преди да предприемете каквито и да е действия.
И накрая не подценявайте силата на добрия плач. Особено на мъжете още от детството им се казва да не плачат. Но това е здравословен начин да се освободим от отрицателните емоции. След това ще се почувствате по-добре.

Ако имате нужда от допълнителна помощ при справянето с гнева, не се притеснявайте да се обърнете към психолог.
 
 

Виж още

Какво трябва да знаем за разширените вени?
02.06.2017 г.
Причините за разширените вени се коренят още на еволюционно ниво. С развитието на тялото и походката на хората, а именно изправянето по време на еволюцията, хората са поставили изключително неблагоприятни условия за кръвообращението в долните си крайници
Как насъбраният гняв може да скъси живота ви
31.05.2017 г.
Ако задържате яда, сигурно сте запознати със стреса и изтощението, които той може да доведе. Вижте какви са психическите и физическите ефекти от гнева, както и няколко стратегии за това как да се справим с него
Безсъние
АКО ВИ МЪЧИ БЕЗСЪНИЕ ИЛИ СЪНЯТ ВИ НЕ Е ПЪЛНОЦЕН
31.05.2017 г.
Добре известен факт е, че около една трета от живота си човек прекарва в сън. От древни времена хората са се опитвали да разгадаят тайните на съня.
Многото определения, които съществуват за съня, в общи линии се свеждат до това да го характеризират като физиологично състояние на релаксация и почивка, което се случва на равни интервали от време, при това работата на съзнанието спира почти напълно, значително намалява активността на мозъка, а и реакциите на организма към външните дразнители са сведени до минимум. Голям брой от проведениге изследвания в областта на съня обаче говорят за това, че такова определение не е съвсем вярно. Така с помощта на електроенцефалограми на главния мозък по време на сън се изяснило, че активността на мозъка в този период се запазва, при това става периодична смяна на тази активност. И така са определени фазите на съня.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай