Как да ядем картофи, за да отслабнем

21.03.2018 г.
164 прочитания
0 коментара
Толкова дълго са ни повтаряли, че картофите са враг, когато става дума за поддържане на теглото, но днешните експерти предполагат, че това не е така. Оказва се, че картофите всъщност са доста хранителни и могат да помогнат за балансиране на кръвната захар, подобряване на настроението и съня ви и да ви помогнат да поддържате здравето на червата. Един картоф има 150 калории и е пълен с хранителни вещества като желязо, калций, магнезий и цинк, като помага на тялото да поддържа костната структура, силата, баланса и да произвежда и поддържа колаген. Нещо повече, картофите са богати на фибри, фитонутриенти, холин и също така са без мазнини.

Причината, поради която картофите се смятат за вредни има повече общо с гарнитурата и метода на приготвяне (сирене, заквасена сметана, олио за пържене, сол), отколкото със самия картоф. Картофите наистина могат да ви помогнат да отслабнете, защото тези въглехидрати с бавно освобождаване ви дават постоянна енергия, която може да спомогне за повишаване на серотонина, понижаване на апетита и подобряване на настроението ви. Така че, добре е да върнете картофите обратно в диетата си, но трябва да го направите по правилния начин. Следвайте тези съвети:

Яжте картофите студени

Може да се изкушите да изпържите или печете картофите си, но помислете отново. Консумирането им студени ви помага да абсорбирате устойчивото нишесте, за да се чувствате сити по-дълго и да управлявате теглото си. За щастие има безброй рецепти за студена картофена салата, които можете да опитате и да намерите любимата ви комбинация от вкусове.

Винаги избирайте органични картофи

Тъй като картофите са като малки гъби, те ще поглъщат пестициди и други вредни химикали, когато ги купувате от магазина. Опитайте винаги да купувате органични картофи, за да сте сигурни, че получавате само необходимите хранителни вещества и оставяте зад себе си всички лоши неща.

Първо вижте рецептата

Някои картофи са по-подходящи за различни рецепти и готварски стилове, така че винаги вземайте под внимание вашата рецепта, когато правите своя избор. Червеникавокафявите картофи са с високо съдържание на антиоксиданти и са страхотни в салатите и супите, жълтите картофи са подходящи за всяка рецепта, поради което те се считат за целеви избор, сините или лилавите картофи са най-добри за варене, печене и запарване, а белите картофи са с ниско съдържание на нишесте и са идеални за печене или огретен.

Кажете да на сладките картофи

Не забравяйте и за червения/оранжевия сорт картофи. Сладките картофи са вкусни, когато са печени, пържени или дори използвани като основна съставка в пай, благодарение на естествената им сладост. Можете също така да експериментирате в кухнята и да изпробвате сладките картофи във всякакви рецепти.

Виж още

CoQ10
Коензим Q10 дава сила, поддържа младостта, здраво сърцето, бистър ума
20.03.2018 г.
Ако пролетта е периодът, когато се чувствате по-слаби, заради умората, характерна за този сезон, или просто имате нужда от повече издръжливост по време на различни физически занимания или тренировки, има много добро решение - коензим Q10. Коензим Q10 се среща в митохондриите на всички клетки и участва в производството на клетъчна енергия – аденозин трифосфат (ATP, АТФ). Коензим Q10 или CoQ10 е съединение, което тялото произвежда и използва, като част от енергийния цикъл. Количеството на CoQ10 в организма намалява с възрастта или пък вследствие на някои заболявания. Но липсата му може да се компенсира и човек да се чувства много енергичен, здрав, млад, изпълнен със сили, с добре работещо сърце и бистра мисъл.
 
Хронично бъбречно заболяване симптоми
15 симптома на бъбречното заболяване
15.03.2018 г.
При хронично бъбречно заболяване, може да не се наблюдават конкретни симптоми! Ето няколко подсказки, които да ви ориентират за консултация със специалист.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай