Как да се преборим със сезонната депресия




Есента официално е тук и дните ще продължават да стават по-кратки и по-студени, а много хора ще почувстват засилена тъга и депресия. Това състояние е познато като сезонна депресия и се свързва с промяната на годишните времена.
Сезонната депресия е форма на депресия, която се появява обикновено през зимните месеци и се характеризира с увеличен сън, умора, повишаване на теглото, повишен прием на храна, загуба на либидо и чувство за безнадеждност. Тези симптоми могат да доведат до намаляване на производителността и да повлияят на професионалните и личните взаимоотношения.
През зимните месеци, когато има по-малко слънчева светлина, тялото произвежда по-малко серотонин, невротрансмитер, отговорен за чувствата на щастие и благополучие. Вашият мозък произвежда хормона мелатонин, когато е тъмно, което подпомага съня. Слънчевата светлина тогава задейства мозъка да спре производството на мелатонин.

Намерете слънцето
Дните са по-кратки през по-студените месеци, така че се възползвайте от всеки слънчев момент. Слънцето увеличава приема на витамин D и подобрява цялостното ви настроение. Правете си например кратки разходки след като обядвате. Така не само ще се възползвате от най-слънчевата част на деня, но и ще подобрите храносмилането си.

Останете активни
Спортът и физическата активност водят до освобождаването на ендорфини, които предизвикват положителни чувства. Ще се чувствате добре емоционално, като същевременно подобрите сърдечното и цялостното си здраве. Застудяването не е причина да спирате с тренировките, а и винаги можете да правите упражнения вкъщи.

Говорете с някого
Вербалната комуникация насърчава рефлектирането и изследването на мислите и чувствата. Потърсете съветник, приятел, колега или някой, с когото ви е комфортно да изразявате чувствата си. Уговорете се с приятел периодично да си правите взаимни проверки.

Намерете нещо, което ви прави щастливи
Щастието е субективно. Това, което ви прави щастливи, може да не направи друг човек щастлив. Запитайте се кое е онова нещо, което ви кара да изпитвате щастие. Обичате ли да танцувате? Обичате ли животните? Кара ли ви четенето на хубави книги да се чувствате добре? Каквото и да ви прави щастливи, намерете го и му отделяйте време всеки ден.

Яжте здравословна храна
Хранете се със здравословна и балансирана диета, пълна с плодове и зеленчуци. Въпреки че по време на епизоди на депресия, хората са склонни да предпочитат храни, пълни със захар, избирайте по-сложни въглехидрати като пълнозърнести храни.

Студените месеци носят със себе си редица нови и забавни дейности. Включете тези съвети в ежедневието си и се наслаждавайте на есента и зимата.
"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате.  следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети.
 

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай