Как да подобрим тренировките чрез храната


Поемането на ангажимент за създаване на здравословен начин на живот изисква отдаденост. Здравословният начин на живот не означава постоянно да сте на диета или всяка година да участвате в маратони. По-скоро изисква разработването на рутинен план за упражнения, съчетан със здравословни храни, които поддържат и подхранват тренировките, така че тялото ви да постигне върхови резултати.

Не всеки плува с часове или вдига тежести всеки ден, но каквато и тренировка да сте избрали, дори и да е 30 минути ходене на ден, важно е да се заредите с витамини и минерали от храната. Определени храни са пълни с нутриенти, които могат да поддържат телата ни цял ден.

Какво ядете преди и след тренировка е изключително важно. Повечето хора не обичат да тренират на пълен корем. Добро общо правило, към което да се придържате, е да хапвате нещо малко един час преди и един час след тренировка. Храната, която избирате трябва да съдържа белтъчини и калий като половин сандвич с фъстъчено масло, шепа сушени плодове или спортен десерт. Храните богати на протеини като фъстъченото масло са чудесни за възстановяване на мускулите след тренировка. Сушените сливи са чудесно средство за по-добро представяне по време на тренировката, тъй като те осигуряват на тялото въглехидрати, витамин Б, антиоксиданти, калий и фибри. По време на тренировка сме склонни да губим много натрий чрез потенето и имаме нужда от калий, за да регулираме баланса на течностите в и извън клетките и да подпомогнем съкращаването на мускулите.

Когато говорим за калий, повечето хора биха казали, че бананите са най-добрият източник, но всъщност храни като сушени сливи и картофи също са добри източници. Освен това сушените сливи насърчават сърдечното, костното и храносмилателното здраве и техните влакна спомагат за намаляване на апетита чрез осигуряване на чувство за ситост. Когато се чувстваме сити, е по-малко вероятно да преядем.

Приемането на течности по време на тренировка е също толкова важно, както и приемът на храна преди и следтренировката. Поддържането на баланса на течностите по време на тренировка е от съществено значение за сърдечно-съдовата функция, регулирането на телесната температура, предотвратяването на наранявания и възстановяването от дейността. Най-добре е да пиете 300 до 600 грама течност един час преди упражнението и 400 до 1100 грама всеки час тежка тренировка. Водата ви помага да се чувствате удовлетворени, да прочистите системата си и ви поддържа хидратирани, но тя не е единственият източник, който можете да използвате за хидратация. Докато водата е най-препоръчителната форма на течност за хидратация, сокове с ниско съдържание на захар, спортни напитки и чай също са варианти.

Наслаждавайте се на разнообразни храни и се заредете с пълнозърнести храни, пресни и сушени плодове, зеленчуци и чист белтък. Това ще ви помогне да получите оптимални резултати по време на тренировката.

Независимо дали току-що сте започнали на тренировъчна програма или тренирате от години, ето някои съвети как да се храните правилно и да останете във форма:
  • Яжте прости, сезонни, подхранващи храни, включително изобилие от плодове и зеленчуци
  • Опитайте да си набавяте витамините и минералите от цели храни
  • Консумирайте адекватни количества белтъчини
  • Винаги си носете нещо полезно за хапване, например сушени плодове и ядки
  • Пийте вода

Виж още

Екзема - сърбежи, кожа, дразнители. Как да контролираме екземата?
Как да контролираме екземата
22.11.2017 г.
Екзема - какво предсталява екземата? Кои са дразнителите за сухата и сърбчща кожа, които причиняват екзема? Как да контролираме екземата и как да се защитим?


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай