Как да подобрим мозъчната си функция?


Кратки стратегии за засилване на паметта в ежедневието

 

Край на търсенето!


Случвало ли ви се е да влезете в кухнята и да не помните защо? Или да не можете да се сетите за нечие име? Или може би сте пропуснали уговорка, защото ви е избягала от ума. Когнитивното здраве е нещо, което често пренебрегваме, особено когато сме по-млади, но е добре да му се обърне внимание преди да е станало прекалено късно.

Ако търсите начини да подобрите интелекта си, да забавите умственото стареене и може би дори да живеете по-дълъг живот, всичко това е напълно възможно с няколко стратегии, които лесно можете да включите в ежедневието си.

 

Мозък и нервни клетки

Устройство на нервна клетка
Доскоро се смяташе, че стареенето на мозъка и загубата на памет се случват, защото нервните клетки умират или спират да работят.
Учените смятаха, че сме родени с определен брой неврони, които с времето постепенно губим завинаги. Нови проучвания обаче показват, че невротрансмитерът допамин може да предизвика формирането на нови клетки в мозъка.

Това, обаче, не означава, че мозъкът ни не се променя с възрастта. С годините, теглото и обемът на мозъка намаляват, като между 20 и 90 години губим между 5 и 10 процента от теглото му. Тук роля играе не само възрастта, но и начинът ни на живот. Хронични заболявания като диабет и лоши навици като тютюнопушене могат да ускорят процеса. Лошата диета и липсата на физически упражнения пък могат да допринесат за сърдечносъдови заболявания, които намаляват кръвооросяването на мозъка. Лошият начин на живот като цяло увеличава шансовете за деменция и Алцхаймер.

 
Списък със съвети за подобряване на мозъчната функция

Ето няколко начина да подобрим мозъчната функци

 

  • Тренирайте мозъка си. 


Някои загадки и главоблъсканици могат да подпомогнат създаването на нови връзки между отделните части на мозъка и по този начин да поддържат ума остър. Може да опитате също да извършвате обикновени ежедневни дейности с недоминиращата си ръка – например да миете зъбите си или да решете косата си.
 
  • Разнообразявайте дейностите

 
Както вече споменахме, физическата активност е много важна за мозъчното здраве. Но е добра идея да предизвикваме тялото и ума, като променяме дейностите от време на време. Правете упражнения, които не сте опитвали досега.

 

  • Яжте храна за мозъка

 
Ясно е, че добрата диета може да подобри всички аспекти на здравето ни, все повече проучвания показват, че определени храни могат да забавят умствения упадък. Сред тях на първо място са храни, богати на омега 3 мастни киселини, DHA и EPA, които се свързват с намаляване на риска от деменция и подобряване на фокуса и паметта.

 

  • Научете нови неща

 
Научете чужд език, да свирите на музикален инструмент или учете наизуст поезия. Предизвиквайте мозъка си с нови неща извън сферата си на дейност, за да го поддържате активен и способен.

 

  • Станете доброволци

Проучванията показват, че доброволческата дейност може да намали нивата на стрес и да подобри умствената функция. Освен, че ни помага да се чувстваме добре, доброволчеството повдига самочувствието и е полезно за мозъчното здраве.
 
  • Общувайте


Ние сме социални животни и се нуждаем от разнообразни начини за стимулиране на мозъчната дейност, включително общуването с други хора. Това е особено вярно по-късно в живота, когато стареенето нарушава паметта и други сложни неврологични процеси. Според същото проучване хора, които са по-малко социални от останалите, имали когнитивни и физически ограничения.
 

 

Виж още

Хранене за плосък корем
Най-добрите храни за плосък корем – Част 2
03.05.2017 г.
Когато се стресираме, тялото ни започва да произвежда хормона кортизол, който кара тялото да се запасява с повишаващи холестерола мазнини в областта на талията
Болезнена менструация – причини и лечение
02.05.2017 г.
Болезнената менструация се характеризира с болезнени мускулни крампи в корема, които могат да се разпространят до гърба и бедрата. Болката понякога може да представлява интензивни спазми, а друг път да е по-скоро тъпа, но постоянна
Здрава кожа на лицето. Домашна маска за лице.
Домашна козметика - маски за лице
28.04.2017 г.
Здрава кожа. Маски за лице. Домашна маска за лице - суха и мазна кожа, против бръчки. Маски с : авокадо, кисело мляко, мед, краставица, банан, киви , портока, лимон 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай