Как да използваме авокадото

Авокадото отдавна се слави като суперхрана. То е пълно с полезни вещества, включително витамин Е, олеинова киселина и калий и това го превръща в синоним на здравословното хранене. То е също пълно с фибри (почти 7 грама на една порция), фолиева киселина, витамин B6 и витамин К. Ето няколко лесни начина да включите този вкусен плод към диетата си.

Гуакамоле

Несъмнено това е най-разпространеният начин да използваме авокадото. Гуакамолето има много вариации. Добавете лук и люти чушки за по-пикантен вариант, домати за по-сладък вкус и свеж спанак или кейл, ако ви е трудно да консумирате повече зеленолистни зеленчуци. Всеки зеленчук ще ви е по-вкусен, ако го гарнирате с гуакамоле.

Сгъстител на смути

Поради кремообразната си текстура авокадото може да се използва, за да сгъсти консистенцията на всяко смути или сок. Блендирайте половин авокадо с любимите си зеленолистни зеленчуци и замразени плодове и ще получите вкусна засищаща закуска.

Майонеза

Авокадото може да замести майонезата в любимите ви рецепти. Просто заменете майонезата с половината от съответното количество авокадо. Така ястието ще си остане вкусно, но ще е по-здравословно.

Масло

Авокадото може да се използва и за да замени маслото в любимите ви печива. Обикновено се изисква двойно количество авокадо, за да се замени маслото или може да добавите много малко масло или зехтин към намачканото авокадо.

Сандвичи

Всеки скучен сандвич може да стане по-вкусен, ако добавите няколко резенчета авокадо. Високото съдържание на мазнини в авокадото е допълнителен бонус, тъй като регулира инсулина и глада. Освен това авокадото се комбинира чудесно с всякакви други зеленчуци и добавки и ще ви държи сити за дълго.

Препечена филийка с авокадо

Можете да хапвате авокадо по всяко време на деня, включително и за закуска. Препечена филийка с авокадо или протеиново смути с авокадо са чудесни варианти за лесна закуска, която ще ви изпълни с енергия за целия ден.

Салата

Чудесно решение за обяд е салата с авокадо. Можете да съчетаете с боб, домати, кориандър и всякакви други зеленчуци. Добавете авокадо към салатата си, за да избегнете непоносимия следобеден глад.

Бебешка храна

Авокадото лесно се прави на пюре, така че е много подходяща храна за бебета. То е чудесен източник на витамини и мазнини, а и се приготвя толкова лесно. Просто намачкайте четвърт авокадо с вилица.

За лицето и косата

Високото съдържание на мазнини на авокадото го прави отлична маска за лице или коса. Намачкайте едно авокадо и го нанесете върху лицето за 20 минути за сияйна кожа. Направете същото с косата, ако имате цъфтящи и увредени краища.

Тъмни кръгове

Използвайте масло от авокадо под очите си, за да се справите с тъмните кръгове. Високото съдържание на витамин К в авокадото подобрява пигмента на деликатната зона под очите. Използвайте всяка нощ за три месеца и ще забележите видима разлика.
 

Виж още

Радостните преживявания носят здраве
За силен имунитет – повече приятели, добър сън, повече смях и оптимизъм
28.11.2017 г.
Начинът на живот съществено влияе на имунната система - защитната сила на организма.
Различни изследвания доказват, че много от нещата от нашето ежедневие, върху които не се замисляме, оказват решаващо влияние върху имунитета и нашето предразположение към различни заболявания. За тях съобщава електронният сайт “Здоровье“.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай