Как да бъдем добри родители, когато се чувстваме стресирани - Част 1

45 прочитания
0 коментара
Стресът е част от живота и нищо не го усилва повече, отколкото да бъдеш родител. Отглеждането на семейството е тежка работа и докато има много положителни страни, реалността е, че да си родител е роля на активна грижа и интензивна отговорност, поне докато децата станат независими и готови да се включат в света.

За много родители това, което е най-стресиращо, не е само грижата за детето, а поддържащите роли на родителството: работа, доброволчество, почистване, готвене и пазаруване. И да не забравяме отговорността или надзорът на медицинските, академичните, социалните и обогатяващите дейности на детето. В края на всеки ден има много неща, които създават стрес, който няма нищо общо с директното прекарване на време с детето ви.

Има много начини да се справите със стреса, когато става дума за родителство. Ето девет умения и стратегии, които можете да опитате:

1. Приемете, че стресът е част от живота ви

Стресът е интересен процес: нашият ум и тяло отговарят на натиска, изискванията, задачите и отговорностите. Не всички стресове са отрицателни. Всъщност, известно ниво на стрес може да бъде мотивиращо и организирано, което ни помага да изпълним задачите и крайните срокове. Дистресът се счита за проблемен стрес. Той може да се случи от стресови събития като загуба на работа или намален доход, преместване или заболяване или неправилно полагане на грижи за себе си, съчетано с продължаващите изисквания на живота. Разбирането, че стресът е част от живота, може да ви помогне да нормализирате преживяването и да намерите начини да работите по управление на стреса.

2. Идентифицирайте как стресът ви въздейства

Осъзнаването е ключов компонент в управлението на стреса. Появява ли се под формата на физически симптоми като главоболие, мускулно напрежение в шията, главата и раменете, проблеми със съня и промяна на апетита? Дали вашият стрес избива емоционално, чрез чувство на тревога, безпокойство и раздразнителност? Може би стресът се проявява в начина, по който взаимодействате със семейството, приятелите и останалите под формата на раздразнителност, разсеяност, нетърпение и фрустрация? Ключът към това да бъдете осъзнат родител е да прекаравате време, за да откриете как се появява стресът в живота ви.

3. Грижете се за себе си

Грижата за себе си е основно умение, което родителите трябва да научат и култивират. Грижата за себе си включва физическите, емоционалните, психическите, социалните и духовните сфери. Много родители пренебрегват основата, от която се случват всички останали видове грижа за себе си, която е физическата грижа. Грижата за физическото ви здраве, включително достатъчно сън, за да се чувствате отпочинали, добро хранене и хидратация и упражнения, създават добро физическо здраве, което помага за намаляване на стреса. Когато родителите се грижат за физическите си нужди, става по-лесно да правят осъзнати избори относно това как се справят със стреса.

Може да използвате

Хранителна добавка Л-ТЕАНИН ®
Л-ТЕАНИН ®
При нервно напрежение, стрес и безсъние!

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай