Хранителни навици, които да спазваме при Артрит


Кои храни да консумираме и кои да избягваме при артрит?

 

Ако страдате от артрит, това с което се храните, може да облекчи или засили болката ви. Има определени храни, които е добре да включите към диетата си и такива, които да избягвате на всяка цена.  Най-хубавото е, че този тип хранене ще подпомогне цялостното ви здраве.
Най-добрият начин да получите необходимите витамини и минерали е чрез храната. Много проучвания показват, че хората с определени диети са много по-здрави. Така че вижте кои са най-добрите храни при артрит.
 

Храните, които да консумираме при артртит :)

 


Приемайте омега - 3 мастни киселини


Омега - 3 есенциални мастни киселини
Омега-3 мастните киселини са полиненаситени мазнини, които имат противовъзпалителен ефект, поради което могат да бъдат изключително полезни за страдащите от артрит. Увеличете приема си на омега-3, като добавите към диетата си ленено семе, конопено семе, чия семена, орехи и други семена и ядки.

 



Приемайте храни богати на витамин С

 

Храните, които имат витамин С, като например портокали, ягоди и киви, може да са полезни при лечението на симптомите на остеоартрит, но проучванията не са наблюдавали същия ефект при автоимунен артрит. Ако ядете плодове редовно, най-вероятно вече получавате достатъчно количество витамин С, но имайте предвид, че може да си го набавите и от цветните чушки камби, както и от спанака.


Добавете куркума (куркумин)


Стъклено бурканче с куркума и дървена лъжичка
Според проучванията куркумата и по-специално куркуминът, който се съдържа в нея, има противовъзпалително действие при хора с много автоимунни заболявания, включително псориазис. Доказано е, че куркумата помага за намаляване на болката, възпалението и сковаността при ревматоиден артрит. Направете си къри и започнете да добавяте куркума към ястията, когато готвите. Тази подправка е чудесна за овкусяване на зеленчуци, супи и всякакви печива. Можете също да я вземате под формата на добавка.



"Яжте дъгата"


Най-важното е, че трябва да ядете повече цели храни. Не се притеснявайте толкова за специфичните микро и макронутриенти. Красотата е в това, че ако ядете цели и цветни храни, ще получите широк спектър хранителни вещества - природата ще се погрижи да ви осигури много микронутриенти и макронутриенти. Цветната диета не е само полезна при артрит, но е също полезна за постигане и поддържане на здравословно тегло. Отслабването намалява натиска върху ставите и може да помогне за облекчаване на болката и възпалението.

 

Храните, които да избягваме при артрит :( 

 

По малко сол

 

Дървена купичка със сол


Страдащите от артрит трябва да намалят консумацията на богати на натрий храни. Има проучвания, които показват, че по-високият прием на сол може да доведе до специфични видове възпалителни протеини, а свръхпроизводството им увеличава възпалението в организма и често влошава автоимунните състояния.

 

 


Ограничете консумацията на газирани напитки

 

Пиенето на газирани напитки може не само да навреди на талията ви, но и да ви причини болка. Те са пълни със захар, но не осигуряват никакви хранителни вещества, и редовната им консумация се асоциира с повишен риск от ревматоиден артрит при жените. Вместо това пийте вода и се възползвайте от благоприятното ѝ действие.



Избягвайте пържените и преработени храни


Пекани сладки картофи
Пържените и преработените храни са с високо съдържание на трансмазнини, което, както знаем, не само увеличава лошия холестерол, но може да стимулира възпалението. Вместо да ядете пържени картофки, изпечете си сладки картофи. Пропуснете пакетираните храни от машината в офиса и вместо това изяжте някой плод или пакетче сурови ядки.
 

 



Избягвайте  захарта


Най-вероятно сте го чували и преди, но не е лошо да се повтори – захарта играе роля при хроничните заболявания, а проучванията показват, че когато захарите се свързват с определени аминокиселини или мазнини в процеса, наречен "гликация", това често води до остеоартрит. Както захарта, така и обработените въглехидрати, увеличават окисляването и възпалението и могат да увредят хрущяла на ставите.
 

 

Намалете червеното месо


Стек, червено месо
Високата консумация на червено месо може да увеличи риска от развитие на ревматоиден артрит. Едно британско проучване установява, че хората, които ядат червено месо всеки ден, имат два пъти по-висок риск от хора, които консумират червено месо само два пъти седмично. Изследване на повече от 1000 пациенти с артрит разкрива, че червеното месо, захарта, мазнините, солта, кофеина и растенията от семейство картофови (например домати, патладжан и други) най-често влошават състоянието им. Елиминирането на тези храни една по една за няколко седмици може да подобри симптомите при някои хора. Така ще разберете кои храни влошават болката и отоците ви.
 
 
"Верният път към здравето"
 
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 
Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето", ще ви запознае с още интересни теми :)

Може да използвате

Неоставит 60+60 диетични храни за специални медицински цели
НЕОСТАВИТ ® М
Подходящ при артрози, травми в ставите, костите и сухожилията!​
Хранителна добавка за здрави стави, кости и сухожилия Неофлексин 30
СТАВЕН КОМПЛЕКС НЕОФЛЕКСИН®
При проблеми  и болки в ставите, костите, хрущялте и сухожилията!


Козметични продукти Мatsan pack
МАТСАН ДОЙЧ ®
За третиране след травми и при възпалителни процеси в опорно-двигателния апарат!
Източник: http://zazdraveto.bg/

Виж още

Баща и бебе, спят спокоен сън
По-добро хранене, по-добър сън
06.12.2018 г.
Възстановяването и съня са жизнено важни за нашия организъм. С лека промяна в хранителният режим, може да подобрим пълноцено съня си.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай