Храните помощници при борбата с рака - 1-ва част

744 прочитания
0 коментара

Верният път към здравето с храните, които имат противораково действие

/ 1-ва част / 

Мазните риби

  • Омега - 3 есенциални мастни киселини

Филе от сьомга
Рибата е богата на дълговерижни мастни киселини от групата на омега 3, които имат мощен противовъзпалителен ефект. Доказано е, че омега 3 подпомагат да се удължат отново теломерите (хромозомни краища на ДНК), които се скъсяват при болните от рак, компроментирайки по този начин структурата на ДНК и намалявайки продължителността на живота. Трябва да се има предвид, че омега 3 мастни киселини от лененото семе са късоверижни мастни киселини (не дълговерижни). Те са еднакво важни, но ползите от тях са различни (те помагат на тъканите да се наситят с кислород и осигуряват достатъчно фибри на организма).
  • Витамин А и D

Мазните риби съдържат също витамин А, който е важен в борбата срещу рака (херинга, скумрия и сьомга са добрите примери). По този начин, консумирайки мазна риба способствате за намаляване на риска от рак на простатата, на гърдата и на дебелото черво. Освен това, учените са доказали, че мазните риби помагат за предотвратяване на кахексия, страничен ефект от химиотерапията. В тези риби се съдържа и витамин D, който е друго противораково средство.
 

Моркови

  • Каротеноиди - лутеин и бета -каротен

Връзка пресни моркови
Каротеноидите са признати заради свойството им на антиоксиданти и борбата им с рака. 
Една чаша сок от моркови, два сладки картофа, 16 сушени кайсии или четири чаши червени череши ще доставят всеки от тях по 25 мг каротеноиди под формата на лутеин и  бета-керотин.
Ето един отличен сок, който можете да си приготвите сами:
  1. моркови, които освен на каротеноиди са богати и на пектин и здравословни чревни бактерии, които също са много важни;
  2. ябълки, заради кверцетин (отличен антиоксидант);
  3. цвекло, заради антоцианините (също много добър антиоксидант);
  4. суров джинджифил - заради джинджеролите;

Домат

  • Каротеноиди - ликопен 
     

    Необходимо е да се консумират от седем до десет домата седмично, за предпочитане варени. Според изследвания на университета в Харвард, консумацията на домати намалява риска от болести на простатата до 40% и има голямо значение в борбата срещу много видове рак, като например на белия дроб, на дебелото черво, на шийката на матката и рак на гърдата. Това се дължи на ликопена, който съдържат доматите. Той се съдържа също така в ягодите, чушките, морковите и прасковите. Една доматена супа съдържа 65 мг, значително повече от препоръчителното дневно количество (25 до 40 мг). Ликопенът помага за намаляване на нивата на "лошите" мазнини в кръвта и е мощен антиоксидант.

 

Жълти и червени чушки

  • Витамин С

Те са отличен източник на витамин С. Витамин С засилва имунните клетки и неутрализира токсините. Лайнъс Полинг, американски химик, носител на Нобелова награда, твърди, че пациентите с рак трябва да консумират 2 до 10 грама витамин С дневно. Една голяма червена чушка съдържа приблизително 250 мг витамин С, 200 г сурово броколи съдържа 175 мг, 150 г папая съдържа 90 мг, докато един потокал съдържа 65 мг. Ягодите и черешите са също отлични източници на този витамин.
 

Слънчогледови семки

  • Цинк (Zn) и Витамин Е
Те са богати на цинк и витамин Е. Цинкът помага на витамин С да работи добре и по този начин ускорява времето за оздравяване. Той също е важен и за поддръжка на простатата в добро здраве. Човек има нужда от 15 до 25 мг цинк дневно. Пет супени лъжици слънчогледови семки доставят 10 mg. Още по-добър доставчик са стридите. Небходими са само три стриди, за да се достигне препоръчаното количество цинк.
Внимание: млякото може да блокира усвояването на цинка.

Слънчогледовите семки могат да се смесват със сутрешното мюсли.
3-4 с.л. ще осигурят всяка по 20 мг витамин Е, който действа срещу рак чрез инхибиране на растежа на раковите клетки, защитавайки имунните клетки срещу свободните радикали. С една дума, витамин Е стимулира имунната система. Целта е да се достигнат 300-600 мг на ден, което е трудно да се постигне без добавки. Зелените зеленчуци, соята и бадемите са също добри източници, които трябва да се имат предвид.
 

Бразилски орех

  • Селенът - мощен антираков агент

Ядки - бразилски орех
Бразилският орех съдържа значително по-голямо количество селен и от слънчогледовите семки, 3-4 бразилски ореха ще ви помогнат да се постигне необходимата дневна доза на селен - 100 до 200 мг.Този микроелемент, известен със своите антиоксидантни и антиракови свойства, не се произвежда в организма.
Осем филийки пълнозърнест хляб, едно яйце от биологичното земеделие или една голяма порция пилешки гърди също ще свършат работа. Риба тон, лук, броколи и домати съдържат също селен. Няколко проучвания са показали, че хората, които ядат ядки всеки ден (като бадеми и орехи), живеят по-дълго.

 


Източник: Превод и редакция: София Стойчева

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай