Храните, които да консумираме за здрави очи



Проучванията показват, че определени хранителни вещества могат да намалят риска от проблеми с очите като свързана с възрастта макулна дегенерация, катаракт и загуба на зрението. Добавете тези храни към количката следващия път, когато пазарувате и ги включете в диетата си, за да се радвате на добро зрение.

Зелени листни зеленчуци
Лутеинът и зеаксантинът не се произвеждат естествено от тялото. За да намалите риска от катаракт, трябва да се уверите, че си набавяте достатъчно от тези антиоксиданти чрез храненето. Тъмнозелените листни зеленчуци като кейл, зелено зеле, спанак и манголд могат да ви помогнат да си набавите нужното количество лутеин и зеаксантин, за да предпазите ретината си. Яжте по една чаша зелени зеленчуци всеки ден като добавка към здравословна и балансирана диета и ще усетите ползите.

Домати
Ликопен, пигментът, който дава червения цвят на доматите, е също полезен и за очите. Консумацията на храни с ликопен намалява шанса от проблеми със зрението. Опитайте  да добавяте домати към зелената салата.

Цитрусови плодове
Изследванията показват, че витамин C може да ви помогне да избегнете катаракт. Цитрусовите плодове като портокали и грейпфрути са със високо съдържание на витамин C. Рискът от катаракти се увеличава с възрастта, затова хората над 40 имат особена нужда да увеличат консумацията си на витамин C в ежедневието. Пийте чаша прясно изцеден сок всяка сутрин или заменете десерта с вкусен цитрусов плод.

Чушки камби
Повечето хора си мислят, че цитрусите са най-очевидният начин за набавяне на витамин C, но всъщност много други плодове и зеленчуци също са чудесен източник. Чушките например са вкусен начин да добавите витамин C към ястията си. Този витамин не просто намалява риска от свързана с възрастта макулна дегенерация, но също забавя естествената загуба на остротата на зрението.

Сладки картофи
Сладките картофи доставят на тялото разнообразие от вещества. Те са богати например на витамин Е, който предпазва очите от вредата на свободните радикали и забавя развитието на свързаната с възрастта макуларна дегенерация. Съчетайте ги със зелена салата за една здравословна и полезна за очите вечеря.

Зехтин
Зехтинът е ценен с това, че съдържа омега 3 мастни киселини. Освен че са полезни за цялостното здраве на очите, омега 3 могат да ви помогнат при сухота на очите. Използвайте зехтин като добавка към салатата.

Шам фъстък
Очите ви са пълни с цинк, който им помага да функционират правилно. Поддържайте ги здрави, като се уверите, че си набавяте достатъчно цинк чрез храната. Шам фъстъкът, както и други ядки като бадеми и кашу, са изключително богати на цинк, така че хапвайте по шепа или две между храненията.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай