Ходенето пеш не отстъпва на бягането!


6 причини да ходим пеша всеки ден

Спорт - стречинг - трудности при спортуване
Ако сте от хората, които не обичат спорта, но все пак искате да се възползвате от благоприятните ефекти на кардиото, ходенето пеша може да е вашето решение. Ходенето е ниско интензивно и това кара много хора да смятат, че с него няма да постигнат същите резултати както с някоя по-интензивна тренировка. За щастие това не е вярно. Редица изследвания доказват, че ходенето не само подпомага здравето, но също така намалява стреса и подобрява настроението.

"Ходенето пеш всеки ден е полезно за мен" - 6 причини да ходим всеки ден:
 


Помага ви да предотвратите качването на тегло

Ходене - успешна мотивация за сваляне на килограми
Ходенето ви помага да изградите здрава мускулатура, да изгорите мазнините и да засилите метаболизма си. Колкото по-бързо крачите и колкото по-дълго го правите, толкова повече калории ще изгорите. Това обаче не означава, че можете да ядете каквото си поискате! За да отслабнете или да поддържате теглото си, трябва да следвате здравословна и балансирана диета.

 


Намалява риска от рак

Ракови клетки. Ракови образувания
Разходката навън на слънце за най-малко 15 минути на ден дава на тялото ви достатъчно количество витамин D, от който се нуждае. При по-високи нива на витамин D, проучванията установяват, че хората имат по-дълги теломери (ДНК на края на клетките, която става по-малка всеки път, когато една клетка се дели). Изследване на Американското онкологично дружество установява, че жените, които ходят седем или повече часа седмично, имат 14% по-малък риск от рак на гърдата.
 


Засилва имунната система

Имунитет. Засилване на имунната система. ДНК спирала
Умереното ходене между 30 и 45 минути всеки ден увеличава клетките на имунната система, които се намират в тялото. Изследванията показват, че няколко часа след физическа активност имунната система продължава да се подсилва, което има кумулативен ефект за предпазване от болести с течение на времето.


 


Облекчава стреса и подобрява настроението



Физическата активност, дори да е само ходене с умерена крачка освобождава ендорфини в тялото. Ако освен това решите да се разхождате навън, прекарването на време на чист въздух сред природата ще ви помогне да облекчите стреса и да повишите енергията си.
 


Изостря мозъчната функция

Подобряване на мозъчната дейност и функция
Според няколко проучвания аеробните упражнения подобряват здравето на мозъка и мисловните процеси. Едно проучване установява, че физическата активност преди тест спомогна за подобряване на времето за реакция при младите и цялостното представяне на стандартизирани тестове. Когнитивната функция сред възрастните също е значително подобрена. Освен това ходенето може да подобри функцията за паметта.

 


Намалява риска от диабет

Диабет. Кръвна захар. Изследване
Ходенето с умерена крачка подпомага поддържането на постоянни нива на кръвната захар при хора с диабет от втори тип. Освен това намалява риска от диабет при мъже и жени с наднормено и нормално тегло.​



 
 
"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате. Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети и сведения за:
  • Репродуктивните проблеми при мъжете и напредването на възрастта.


 

Виж още

Бременна жена
Репродуктивни проблеми при жените /Част 1/
06.11.2018 г.
Безплодието и репродуктивните проблеми засягат редица двойки. Преодоляването на проблема зависи от навременната ангажираност на двойките за справяне с трудността.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай