Хидратирайте тялото си с тези плодове и зеленчуци



Пиенето на вода не е единственият начин да се хидратирате всеки ден. Около 20% от дневния прием на вода идва от плодове и зеленчуци. Консумирането на плодове и зеленчуци с високо съдържание на вода може да ви помогне да постигнете целите си за хидратация и едновременно с това и препоръчителния дневен прием на различни хранителни вещества. Количеството вода, което трябва да пиете всеки ден, е повлияно от различни фактори, включително околната среда, колко физическа активност извършвате и колко храна ядете. Ако сте като цяло здрав човек, пиенето на прекалено много вода не е повод за притеснение. Важното, което трябва да запомните, е да пиете достатъчно вода през целия ден, за да поддържате тялото си оптимално функциониращо. За да си помогнете, редовно консумирайте тези плодове и зеленчуци.

Чушки камби
Цветните, сурови червени, жълти и зелени чушки камби съдържат около 92-93 процента вода. Търсете твърди чушки в магазина и ги опитайте в салатата, соте или пълнени.

Пъпеш
Оранжевият пъпеш съдържа около 90 процента вода. А може да се консумира по толкова много начини – в смутито, в салата или просто така.

Патладжан
Патладжанът съдържа 92 процента вода, а когато е сварен – 89 процента. Грилован, печен или пълнен, той е чудесен избор за обяд или вечеря всеки ден от седмицата.

Спанак
Суровият, вареният и консервираният спанак съдържа приблизително 91 процента вода. Замразеният сварен спанак има малко по-малко вода - почти 89%. Заредете се с този полезен зеленолистен зеленчук, който е идеален за всяко хранене, независимо дали става дума за закуска, обяд или вечеря или дори за междинните хранения.

Ягоди
Подобно на спанака, свежите ягоди съдържат около 91 процента вода, а замразените – близо 90 процента. Гарнирайте сутрешните палачинки с този сочен плод за вкусна и балансирана закуска.

Домати
Суровите зелени, жълти и червени домати съдържат между 93-94 процента вода, консервираните се състоят от 89-91 процента вода. Изсушените на слънце домати имат само около 14% вода и са най-доброто средство за подобряване на вкуса на различни ястия и гарнитури. Насладете се на доматите, пресни в салата, като междинно хранене или в класическа доматена супа.

Диня
Динята е пълна с вода – цели 91 процента. За двойна хидратираща доза, направете си освежаваща лятна салата, като си нарежете парчета диня и ги комбинирйте с домати. Добавете краставица, авокадо, пресни билки като босилек, естрагон и кориандър, балсамов оцет, сол и пипер.

Тиквичка
Тиквите и тиквичките съдържат 94 процента вода и са чудесни заместители на традиционната паста в лазанята или в други рецепти. Те могат да се консумират сурови, варени, печени или гриловани.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай