ХРАНИТЕ, КОИТО ИМАТ ПРОТИВОРАКОВО ДЕЙСТВИЕ

Мазните риби
Рибата е богата на дълговерижни мастни киселини от групата на омега 3, които имат мощен противовъзпалителен ефект. Доказано е, че омега 3 подпомагат да се удължат отново теломерите (хромозомни краища на ДНК), които се скъсяват при болните от рак, компроментирайки по този начин структурата на ДНК и намалявайки продължителността на живота. Трябва да се има предвид, че омега 3 мастни киселини от лененото семе са късоверижни мастни киселини (не дълговерижни). Те са еднакво важни, но ползите от тях са различни (например, те помагат да се наситят с кислород тъканите и осигуряват достатъчно фибри).
Мазните риби съдържат също витамин А, който е важен в борбата срещу рака (херинга, скумрия и сьомга са добрите примери). По този начин, консумирайки мазна риба способствате за намаляване на риска от рак на простатата, на гърдата и на дебелото черво. Освен това, учените са доказали, че мазните риби помагат за предотвратяване на кахексия, страничен ефект от химиотерапията. В тези риби има също витамин D, друго противораково средство.
Морковите
Каротеноидите са признати заради техните ползи срещу рак.
Една чаша сок от моркови, два сладки картофа, 16 сушени кайсии или четири чаши червени череши ще доставят всеки от тях по 25 мг каротеноиди.
Ето един отличен сок, който можете да си приготвите сами: моркови, заради каротеноидите в тях. Суровите моркови са богати също на пектин, здравословни чревни бактерии, които също са много важни. И още - ябълки, заради кверцетин (отличен антиоксидант), цвекло, заради антоцианините (също много добър антиоксидант) и малко суров джинджифил
Червените и жълти чушки
Те са отличен източник на витамин С. Витамин С засилва имунните клетки и неутрализира токсините. Лайнъс Полинг, американски химик, носител на Нобелова награда, твърди, че пациентите с рак трябва да консумират 2 до 10 грама витамин С дневно. Една голяма червена чушка съдържа приблизително 250 мг витамин С, 200 г сурово броколи съдържа 175 мг, 150 г папая съдържа 90 мг, докато един потокал съдържа 65 мг. Ягодите и черешите са също отлични източници на този витамин.
Слънчогледовите семки
Те са богати на цинк и витамин Е. Цинкът помага на витамин С да работи добре и по този начин ускорява времето за оздравяване. Той е също важен, за да поддържа простатата в добро здраве. Човек има нужда от 15 до 25 мг цинк дневно. Пет супени лъжици слънчогледови семки доставят 10mg. Още по-добър доставчик са стридите. Небходими са само три стриди, за да се достигне препоръчаното количество цинк. Внимание: млякото може да блокира усвояването на цинка. В допълнение, слънчогледовите семки са също така добър източник на селен. Този микроелемент, известен със своите антиоксидантни и антиракови свойства, не се произвежда в организма.
Слънчогледовите семки могат да се смесват със сутрешното мюсли. Пет супени лъжици ще осигурят всяка по 20 мг витамин Е, който действа срещу рак чрез инхибиране на растежа на раковите клетки, защитавайки имунните клетки срещу свободните радикали. С една дума, витамин Е стимулира имунната система. Целта е да се достигнат 300-600 мг на ден, което е трудно да се постигне без добавки. Зелените зеленчуци, соята и бадемите са също добри източници, които трябва да се имат предвид.

Източник: Превод и редакция: София Стойчева

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай