ХРАНИТЕ, КОИТО ИМАТ ПРОТИВОРАКОВО ДЕЙСТВИЕ - втора част

19.07.2017 г.
164 прочитания
0 коментара
Селенът - мощен антираков агент
Селенът е мощен антираков агент. Шест бразилски ореха ще ви помогнат да се постигне необходимата дневна доза на селен - 100 до 200 мг. Осем филийки пълнозърнест хляб, едно яйце от биологичното земеделие или една голяма порция пилешки гърди също ще свършат работа. Риба тон, лук, броколи и домати съдържат също селен. Няколко проучвания са показали, че хората, които ядат ядки всеки ден (като бадеми и орехи), живеят по-дълго.
Гъбите
Така наречените "лекарствени гъби", като шийтаке и майтаке усилват имунната система и се борят срещу рака.
Доматите
Необходимо е да се консумират от седем до десет домата седмично, за предпочитане варени. Според изследвания на университета в Харвард, консумацията на домати намалява риска от болести на простатата до 40% и има голямо значение в борбата срещу много видове рак, като например на белия дроб, на дебелото черво, на шийката на матката и рак на гърдата. Това се дължи на ликопена, който съдържат доматите. Той се съдържа също така в ягодите, чушките, морковите и прасковите. Една доматена супа съдържа 65 мг, значително повече от препоръчителното дневно количество (25 до 40 мг). Ликопенът помага за намаляване на нивата на "лошите" мазнини в кръвта и е мощен антиоксидант.
Листни зеленчуци
Зелените зеленчуци доставят фолиева киселина. Фолиевата киселина помага на ДНК, за да се възпроизведе правилно и ви предпазва по време на лъчетерапия. Това не е всичко. Сулфорафанът, който се съдържа в броколи, зеле и кресон, действа срещу канцерогенните вещества, отговорни за някои видове рак. И накрая, диета, богата на зелени зеленчуци, помага на организма да поддържа алкална среда. Тогава имунната система се защитава по-добре и е способна да блокира развитието на метастази.
Броколи
Подобно на другите зелени кръстоцветни зеленчуци като зеле, къдраво зеле и брюкселско зеле, броколи съдържа фибри, които помагат за премахване на токсините. В допълнение, тези влакна са богати на галактоза, която се свързва към вредните агенти в червата и е предпочитана храна за добрите чревни бактерии (както и морковите, ябълките, лукът и цикорията). Броколи съдържа също съединения (индол-3-карбинол), които намаляват действието на агресивните естрогени.
Чесън
Чесънът е наистина прекрасна храна. Активните съставки като алицин изглежда действат за спиране на разпространението на рака чрез множество начини, например чрез спиране на кръвоснабдяването, необходимо при образуването на тумори. Чесънът също убива микробите и гъбичките. Чесънът е също противовъзпалително средство. Той притежава няколко активни съставки. Съдържа селен, триптофан и активни съставки на базата на сярата, които атакуват раковите клетки. Две или три скилидки пресен чесън на ден са чудесна профилактика.
Цвекло
Но също така и черешите, патладжаните, сливите, червеното грозде: в действителност всички плодове и зеленчуци, които имат лилав цвят. Те съдържат антоцианини (а понякога и ресвератрол). Доказано е, че антоцианините имат способността да атакува раковите клетки. Що се отнася до ресвератрол, той е доказал своята роля в борбата срещу някои видове рак, като рак на кръвта и мозъка.
Бобови растения
Леща, грах, боб и дори соята са отличен източник на фибри и протеини, без животински мазнини. Бобовите растения осигуряват фибри като лигнани, които могат да помогнат за неутрализиране на свободните радикали в червата и в кръвния поток.



 
Източник: Превод и редакция: София Стойчева

Виж още

Трите най-големи мита за слънцезащитните продукти, на които трябва да спрете да вярвате
18.07.2017 г.
Дерматологът д-р Уитни Боу провежда експеримент с различни SPF продукти, за да разбере дали нещата, които вярваме за тях са всъщност верни.  Вижте кои са митовете, на които трябва да спрете да вярвате още сега, за да се уверите, че кожата ви ще си остане здрава и предпазена по време на летните месеци
Яйца и броколи се борят с рака
17.07.2017 г.
6 яйца седмично намалява риска от рак на гърдата с 44%, а чаша броколи на ден ще ви предпази от редица ракови заболявания, особено рак на белия дроб, стомаха, дебелото черво и ректума
Подобрете здравето си за седем дни
14.07.2017 г.
Ето един прост седемдневен план, който ще ви помогне да поемете по пътя към по-добро здраве. Той е лесен за следване и може да се промени според нуждите на всеки, като се следват следните съвети

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай