Естествени методи за облекчаване на симптомите на менопаузата

03.08.2017 г.
219 прочитания
0 коментара
Менопаузата, периодът в живота на една жена, когато месечният ѝ цикъл спира, обикновено започва след  45-годишна възраст. „Промяната“, както често се нарича, се случва, когато яйчниците спрат да произвеждат естроген и протоестроген. Симптомите на тази промяна могат да са неприятни и чисто предизвикателни, но няма как да получите облекчение, ако не потърсите помощ.

Важно е жените да говорят с лекаря си за менопаузата, а не да мислят, че тя е част от това да си жена, която просто трябва да изстрадаш. Повечето жени изпитват неприятни симптоми, но малко търсят лечение.

Обикновено симптомите на менопауза включват:
  • Горещи вълни и нощни изпотявания
  • Трудно заспиване
  • Вагинална сухота
  • Промени в настроението и дори депресия
  • Трудно концентриране
  • Проблеми с паметта
Предлагат се лекарства с рецепта за облекчаване на симптомите, но някои жени предпочитат да опитат естествени методи без медикаменти. Ето някои природни средства, които могат да помогнат за облекчаване на симптомите на менопаузата.

Храната и добавките могат да помогнат

Червена детелина, масло от вечерна иглика, черен кохош и добавка от ленено семе могат да помогнат за облекчаване на симптомите.

Много жени твърдят, че виждат подобрение в състоянието си с тези средства, но доста мащабни научни проучвания не успяват да докажат значителни ползи в сравнение с плацебо. Ако ще опитвате някоя от тези добавки, гледайте да е от реномирана компания. Не ги смесвайте с други добавки за третиране на менопауза и не предозирайте. Опитайте ги една по една.

Няма мащабни научни проучвания, които да доказват, че консумацията на храни богати на фитоестрогени – растителни естрогени – могат да облекчат симптомите, но в същото време няма и много риск. Просто може да нямат ефект. Храните богати на фитоестрогени включват соя, нахут, леща и ленено семе.

Ако ви притесняват горещи вълни, избягвайте пикантните храни като къри, лют сос и чушки. При някои жени горчивите храни като лимони и кафе също предизвикват вълни. Ако се колебаете кои храни и добавки да опитате, попитайте доктора си.

Движете се всеки ден

Физическата активност може да повлияе добре да симптомите на менопаузата по две причини. Повечето седящи и неактивни жени изпитват по-тежки симптоми на менопауза, а освен това само свалянето на тегло може да облекчи някои от симптомите като горещите вълни, например.
Упражненията, които водят до загуба на тегло, не са най-важните, но въвеждането на ежедневна тренировъчна програма - дори ако е само нощно ходене след вечеря - може да помогне със симптомите. Тренировките могат да облекчат и симптомите на стрес и тревожност, които често се появяват с менопаузата.

Наспивайте се добре

Сънят е важен за контролиране на симптомите на менопауза. Качеството на съня при жените рязко спада по време на менопауза и и колкото по-ниско е то, толкова по-нисък е прагът на тревожност и други състояния. Някои лесни начини да се наспите добре включват:
  • Изключете телевизора и телефона, когато си лягате
  • Будете си и си лягайте по едно и също време всеки ден
  • Уверете се, че стаята ви е хладна и тъмна
  • Избягвайте кофеин, алкохол и никотин преди лягане
Търсенето на начини да контролирате симптомите на менопауза може да е предизвикателно, защото има толкова много информация. Говорете открито с доктора си за симптомите и не си мислете, че трябва да търпите и да свиквате с дискомфорта.

Виж още

Филия хляб без глутен
Глутен в храните - 5 симптома за непоносимост
02.08.2017 г.
Непоносимостта към глутен има някои признаци, които могат да ви помогнат да разпознаете дали предизвиква необичайни реакции на тялото ви - характеризира с 5 основни симптома.
Плосък корем - полезни съвети
7 трика за плосък корем
01.08.2017 г.
Ако ви е омръзнало да се чувствате подути и подпухнали, днес ще ви разкрием как да изглеждате и да се чувствате добре в няколко прости стъпки. Докато редовните диети могат да ви помогнат да свалите тегло от цялото тяло, тези съвети са насочени конкретно към центъра.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай