Ефективни методи за бързо заспиване

25.04.2017 г.
297 прочитания
0 коментара

Какви препоръки да спазваме, за да заспим по-лесно?



Измъчвате се от тревожност нощ след нощ? Разчитате на лекарства без рецепта? Каквото и да правите не получавате съня, от който тялото ви се нуждае? Ако това ви звучи твърде познато, този дихателен трик може да ви помогне да заспите по-бързо. Няма нужда от предписание.
 
  • Техника за дишане и по-бързо заспиване


Това упражнение се нарича техниката 4-7-8 и д-р Андрю Уайл я нарича „естествен успокоител на нервната система”. Проучване след проучване свързва медитацията с понижени нива на стреса и това упражнение, което е лесно за изпълнение, ще ви помогне да се възползвате от намаляващите стреса предимства, които идват с редовни медитативни практики.

Освен за бързо заспиване, д-р Уайл препоръчва да изпълнявате това упражнение винаги когато сте изправени пред стресираща ситуация. Опитайте го сами следващия път, когато не можете да обуздаете желанието си за сладко, скарате се с половинката или не можете да заспите, защото сте превъзбудени. Ще започнете да се чувствате по-отпуснати незабавно. Ето как да го изпълните:
  1. Сложете езика си на набраздената част от небцето, точно зад горните предни зъби, и го дръжте там по време на цялото упражнение.
  2. Издишайте напълно през устата със свистящ звук.
  3. Затворете устата си и вдишайте тихо през носа като наум броите до четири.
  4. Задръжте дъха си и бройте до седем.
  5. Издишайте напълно през устата със свистящ звук и бройте до осем.
  6. Това е един цикъл. Сега вдишайте и повторете още три пъти, за да направите общо четири цикъла.
Техниката е изключително ефикасна, но все пак съществуват много фактори, които могат да попречат на добрия сън. Ето още няколко съвета, които могат да ви помогнат в борбата с безсънието:
 
  • Събуждайте се по едно и също време всеки ден


Да си поспивате през уикенда може да попречи на това да се чувствате добре отпочинали през седмицата, затова спрете с неделното излежаване и се придържайте към обичайния час, в който се събуждате. Ще ви е по-лесно да заспите и няма да се чувствате толкова изморени на сутринта.
 
  • Разтегнете се преди лягане


Разтягането на крайниците облекчава болките, но може също да ви успокои и да ви подготви за сън. Отделете няколко минути преди лягане, за да започнете процеса на отпускане на тялото.
 
  • Не прибягвайте към дрямка


Дори неспокойният сън да ви кара да искате да си дремнете през деня, не го правете. Точно тази дрямка може да ви пречи да заспите нощем. Вместо това се разходете. Свежият въздух ще ви ободри и зареди с енергия до вечерта.
 
  • Четете книга


Отделете известно време всяка нощ за да прелистите любимата книга и да си отпочинете от изморителния ден.
 
  • Не пийте


Алкохолът в тялото може да доведе до прекъснат сън, така че ако обикновено се радвате на чаша вино всяка вечер, спрете и вижте дали ще ви помогне.
 
  • Вземете си топла вана или душ


Топла вана или душ може допълнително да успокои мускулите. Те са чудесни и ако страдате от настинка или алергии, тъй като горещата пара може да отвори синусите и да ви помогне да дишате по-добре докато спите.
 
  • Елиминирайте светлината


Електронни устройства, будилници, улични лампи – всички тези неща могат да попречат на дълбокия сън. Изключете телевизора преди лягане, вземете си плътни завеси, които да не пропускат външна светлина и покрийте всичко, което свети в спалнята ви.
 
  • Пийте билков чай


Чаша некофеинов чай може да ви помогне да се отпуснете преди лягане. За по-голям ефект изберете успокояващи билки като лайка, мента и валериан.

 
  • Вечеряйте по-рано и с по-лека храна


Ако ядете тежка и мазна храна и то късно, това може да ви причини дискомфорт, когато се опитвате да заспите, така че се придържайте към по-ранна и по-лека вечеря, за да сте сигурни, че храносмилателната ви система няма да ви държи будни.
 

Виж още

Храни и напитки, които борят махмурлука!
Как да се справим с махмурлука?
24.04.2017 г.
Храни и напитки, които да борят махмурлука и да намалят отрицателните реакции на тялото към алкохола - вода, чай от мента, джинджифил, сок от кислеи краставички, банани , фурми, крекери.

Колко често трябва да правим секс?
21.04.2017 г.
В даден момент от живота си много двойки си задават въпроси, свързани с това дали правят достатъчно секс или пък прекалено много и колко секс правят останалите двойки. Отговорите не са напълно ясни, но доста секс терапевти са говорили по темата. Ето какво казват.
Глухарче на зелена ливада
Глухарче, доказаният природен лечител
20.04.2017 г.
Добре познатото ни растение, познато още като рукула, помага при акне, подагра, високо кръвно, проблеми с бъбреците и влияе благоприятно при безсъние

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай