Диабет - да намалим вероятността той да ни застигне!


Как преддиабетното състояние да не се превърне в диабет?!


Какво е преддиабет?

Преддиабетното състояние е нещо като предварителна диагноза на диабета. Мислете за него като за предупредителен знак. Това е състоянието, когато нивото на кръвната ви захар е по-високо от обичайното, но не толкова, че това се смята за диабет.
Преддиабетът е знак, че може да развиете диабет от втори тип, ако не направите някои промени в начина си на живот.


Диабет предотвратяване в ранният етап на преддиабетно състояние!


Добрите новини са, че можете да предотвратите превръщането на преддиабетното състояние в диабет!
Здравословната диета, здравословното тегло и физическата активност могат да ви помогнат да нормализирате нивото на кръвната си захар. Диагностициирани сте с преддиабетно състояние – не изпадайте в паника! Вашата помощ е тук – възползвайте се от тези ежедневни съвети и бихте могли да избегнете превръщането на преддиабетно състояние в диабет:
Здравословни и полезни храни. Зеленчуци, плодове и ядки в диетата и хранителният режим
  • Хранене – „Хранете се добре“- обърнете се към диетолог, който да ви помогне да създадете диета с храна, полезна за вас и за нивото ви на кръвна захар. Целта на плана за хранене е да контролирате нивата на кръвната захар и да я поддържате в здравословен, нормален диапазон. Диетата ви ще бъде изготвена специално за вас, като се вземе предвид общото ви здравословно състояние, физическа активност и това, което обичате да ядете.




Спорт - физическа активност
  • Спорт – „Спортувайте“ -  когато спортувате, тялото ви използва повече глюкоза, така че спортът може да намали нивото на кръвната ви захар. Също така, когато спортувате, тялото ви не се нуждае от толкова инсулин, за да транспортира глюкозата и тялото ви става по-малко устойчиво на инсулин. Тъй като тялото ви не използва инсулина добре, когато имате преддиабет, по-ниската инсулинова резистентност е много добро нещо. Разбира се спортът предоставя всякакви други ползи – помага ви да отслабнете, поддържа здравето на сърцето ви, помага ви да спите по-добре и дори подобрява настроението.

Американската асоциация по диабет препоръчва поне 150 минути умерена активност на седмица - това са 30 минути пет дни в седмицата. Пробвайте дейности като ходене, колоездене или плуване.

Диабет - наднормено тегло, отслабване, килограми
  • Тегло и килограми – „Отслабнете“  - ако сте с наднормено тегло, трябва да започнете програма за отслабване, веднага след като сте диагностицирани с преддиабет. Загубата само от 5 до 10% от теглото ви може значително да намали риска от развитие на диабет тип 2. Комбинацията от здравословна диета и повече спорт е чудесен начин да отслабнете и след това да поддържате новото си здравословно тегло.
 
  • Медикаменти - за хората, които са изложени на много висок риск от развитие на диабет тип 2 след диагностициране с преддиабет, лекарят може да препоръча използването на медикаменти. Не подминавайте съвета на докторите. Някои медикаменти са доста ефикасни, като те не позволяват на черния дроб да произвежда повече глюкоза, когато нямате нужда от нея, като по този начин поддържате нивото на захарта в кръвта си в по-здравословни и приемливи граници

 
"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате. Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети и сведения за:
  • Камъните в бъбреците. Причините за поява и начини за предпазване /Част 2/
  • Репродуктивните проблеми при жените в различните етапи от възрастта

Виж още

Вода с лимон - лимонада
Вода с лимон - ползи от комбинацията
25.10.2018 г.
Доста често се храним или пием с неща за които знаем, че са полезни, но не знаем защо и как дейтват. Ето ползите от комбинацията вода и лимони.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай