Да ядем повече зеленчуци!



Много хора не консумират достатъчно зеленчуци. Препоръчителната дневна доза зеленчуци може да варира в зависимост от възрастта, пола и други фактори, но като цяло трябва да се стремите към поне две до три чаши дневно. Хубаво е в диетата ви да присъстват бобени храни, тъмнозелени, червени и оранжеви зеленчуци, както и такива със скорбяла като картофи. Това обаче не означава да ядете само салата. Ето няколко вкусни идеи как да включите повече зеленчуци към закуската, обяда, вечерята и дори десерта си.

Заменете пастата със зеленчукови нудли
Нарежете на лентички или на спирали зеленчуци като моркови, пащърнак и тиквички. Сервирайте с любимия си сос или с песто, чери домати, подправки. Също толкова вкусно е колкото и обикновените спагети, но много по-леко и подходящо за лятото.

Заменете кюфтетата с боб
Нахутът и белият боб са чудесна алтернатива на каймата. Те са хранителни, богати на белтъчини и полезни вещества. Смесете ги с хлебни трохи, подправки като черен пипер, кимион, чубрица, добавете ленено семе и магданоз. Ще се изненадате колко вкусни са тези безмесни кюфтенца.

Заменете тестото за пица с карфиол
Няма как да не сте чували за така популярната напоследък пица от карфиол. Този кръстоцветен зеленчук е също толкова вкусен колкото и обикновеното тесто, когато е настърган и смесен с вода. Освен това ще ви снабди с куп витамини и нутриенти, включително фолиева киселина и фибри. Пропуснете мазните пици от заведенията за бързо хранене и вместо това сами си направете пица с карфиолена коричка. Овскусете я с парченца домати, чушки, лук, царевица и гъби за допълнителна доза зеленчуци.

Заменете бургера с гъби
Гъбите портобело са идеалният размер за един хамбургер и пасват перфектно на всяка питка. Вкусът им не е натрапчив, така че можете да ги приготвите според предпочитанията си с различни подправки и сосове.

Заменете телешкото със сладки картофи
Сладките картофи имат богат вкус и са добър източник на калий и фибри. Те са и чудесен заместител на месото в определени рецепти като касерол или гювеч.

Заменете пилето с бял боб
Топлите пайове могат да са също толкова вкусни и хранителни, ако замените пилето с бял боб. Просто напълнете пая със смес от боб, моркови, спанак, лук и други любими зеленчуци. Ще си оближете пръстите!

Добавете спанак към браунитата
Браунитата с черен боб, станали така популярни напоследък, вече отстъпиха мястото си на тези със спанак. Този зеленчук ще направи десерта ви хранителен и здравословен, а ако се притеснявате от вкуса, просто изчакайте да изстинат преди да ги нападнете.

Добавете тиквички към мъфините
Тиквичките ще добавят витамин C към тестени изделия като хляб и мъфини, а и така ще се подсигурите, че няма да са сухи и ронливи. Мъфините с тиквички са чудесен вариант за закуска.

Добавете кейл към сладоледа
Твърдите листа на кейла може да не са първият ви избор, когато говорим за сладолед, но ще се изненадате от резултата. Направете си сладолед с кейл, цитрусов сок и замразени банани. Експериментирайте с допълнителни вкусове като ванилия или парченца шоколад.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай