Да се преборим с Алцхаймера


Изследванията показват, че храната, която консумираме има директно влияние върху здравето на мозъка. Специалисти в областта съветват да променим диетата си, за да се предпазим от болестта на Алцхаймер. Следвайте тези съвети, за да засилите мозъка си, да подобрите състоянието си и да сте по-здрави.


Заменяйте месото веднъж седмично

Заменете една порция месо с половин чаша бобови растения и половин чаша зърнени култури веднъж в седмицата. Веднъж седмично е напълно постижимо, за да си създадете навик. След време може да опитате да увеличите на няколко пъти в седмицата или дори да го спрете изцяло. Опитайте киноа, овесени ядки и ленено семе, които са пълни с фибри и протеини. Добавете любимия си вид леща или боб, но ако купувате консерви, внимавайте със съдържанието на натрий.

Елиминирайте и заменете захарта

Избягвайте храни като торти, мъфини, газирани напитки, бонбони, както и напитки с добавена захар. Според проучванията прекаляването със захарта може да предизвика диабет, който от своя страна може да предизвика натрупване на плака в мозъка, което води до Алцхаймер. Затова елиминирайте захарта от диетата си, колкото се може по-скоро. Захарта, която се намира в плодовете не е проблем, защото е обвързана с фибри и други хранителни вещества, което означава, че освобождава постоянна енергия в кръвта.

Увеличете приема на фибри

Важно е да включите фибри към диетата си, защото те стабилизират нивата на глюкоза и наситени мазнини и могат да намалят риска от диабет. Препоръчителната дневна доза е 50 грама. За да се уверите, че си набавяте нужното количество, напълнете половината от чинията си за обяд или вечеря със зеленчуци с нисък гликемичен индекс. Те са вкусни, хранителни и най-вече пълни с фибри, които поддържат мозъка здрав.

Яжте храни за мозъка

Има много храни, които притежават полезни свойства, които доказано подпомагат здравето на мозъка. Куркумата например съдържа компонент наречен куркумин, който има противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, които предотвратяват натрупването на плака в мозъка, което причинява болестта на Алцхаймер. Слънчогледовите семки са пълни с витамини и минерали, които могат заедно с други витамини и минерали в системата ви да подпомогнат цялостното ви здраве. Освен това пълното с пробиотици кисело зеле е полезно за  добрите бактерии в червата и намалява риска от болест на Алцхаймер.

Опитайте да планирате храненията си

Най-лесният начин да включите тези промени в диетата си и да се уверите, че се храните здравословно, е да планирате храненията си за седмицата. Пазарувайте и гответе в по-големи количества и потърсете рецепти със съставки полезни за мозъка.
 

Виж още

Подобряване на имунитета с хранене
Да подобрим имунитета си /Част 2/
30.10.2017 г.
Определени храни идват на помощ за подобряване на имунната система. Здравето обаче идва преди всичко отвътре и ако не се храним правилно, рано или късно това ще ни се отрази.
Чудодейните свойства на пелина
29.10.2017 г.
Пелинът е дълбоко свързан с традиционната медицина и вярвания. Неслучайно му приписват чудотворни свойства. Днес билката е ценена най-вече заради апетитовъзбуждащите си и противопаразитни качества, а ползите ѝ са многобройни.
Как да избегнем алергиите този сезон
26.10.2017 г.
От края на август до началото на зимата много хора страдат от сезонни алергии. Ако и вие сте от тях, вижте кои алергени да избягвате, как да се отървете от тях и как да лекувате симптомите.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай