Да се погрижим за здравето на щитовидната жлеза



Решили сте да вземете здравето и теглото си в ръце, започнали сте да се храните здравословно и да тренирате редовно, но… стрелката на кантара почти не мърда. Последните проучвания разкриват защо това се случва на много хора, които спазват здравословна диета и тренировъчен режим. Според тях това се дължи на щитовидната жлеза. Ако искате да изгорите повече мазнини, да се чувствате по-енергични и да презаредите метаболизма си, опитайте тези съвети.

Яжте 30 грама протеини
Ако ядете 30 грама протеини сутрин, ще събудите метаболизма си, ще увеличите хормоните на щитовидната си жлеза, ще повишите енергията си, ще подобрите концентрацията си и ще увеличите нивата на допамина, което ще ви помогне да се чувствате мотивирани и като цяло по-щастливи. Запомнете само едно: опитайте се да избягвате простите въглехидрати на закуска, тъй като те могат да предизвикат резки промени в нивата на кръвната захар и да предизвикат желание за вредни храни. Ако обичате да си правите смутита сутрин, можете просто да добавите соев, конопен или грахов протеин.

Яжте „щитовидното трио“
 „Щитовидното трио“, което включва тирозин, йод и селен, осигурява основните градивни елементи, които вършат чудеса в регулирането на хормоните на щитовидната жлеза.
  • Тирозин: За да функционира щитовидната ви жлеза ефикасно, яжте храни като авокадо, банани, тиквени семки и сусам. Редовната им консумация ще ви гарантира, че си набавяте нужното количество тирозин всеки ден.
  • Йод: Клетките на щитовидната жлеза са единствените клетки, които могат да абсорбират йод. Добавете към диетата си храни богати на йод като морски водорасли, червени боровинки, ягоди, боб, картофи и хималайска сол, за да се уверите, че щитовидната ви жлеза функционира нормално.
  • Селен: Храните богати на селен като пшеничен зародиш, зърнени култури, бразилски орехи, гъби и някои зеленчуци като лук и спанак са здравословни и полезни за щитовидната жлеза добавки към всяко ястие.
  • Уверете се също, че в диетата ви има достатъчно цинк, тъй като той може да ви помогне да избегнете дисфункция на щитовидната жлеза, а освен това предпазва червата и е жизнено важен за правилното превръщане на някои хормони на щитовидната жлеза. Можете да откриете цинк в храни като боб, тиквени семки и кашу. Нужни са ви само 9 мг, за да се радвате на ползите на това вещество.
Намалете стреса
Индийският женшен е чудесна добавка за хората, които често са стресирани. Стресът е изтощава енергията, а тази чудодейна билка намаля умората, подобрява концентрацията и бистротата на ума, а освен това подобрява физическото представяне. Приемът на 750 до 1000 мг на ден може да подпомогне за правилното функциониране на щитовидната жлеза.

Виж още

Грижа за сърцето
НЕ ОСТАВЯЙТЕ СЪРЦЕТО БЕЗ ПОДКРЕПА
15.09.2017 г.
За хората със сърдечносъдови проблеми риск има винаги, но горещините, влагата, както и студът са най-големите изпитания за тях. Затова специалистите съветват – не оставяйте сърцето без подкрепа.
 
Петте най-добри етерични масла при алергии
13.09.2017 г.
В световен мащаб случаите на алергии зачестяват, което означава, че е по-важно от всякога да знаем как да ги лекуваме. Ако търсите природна алтернатива на популярните лекарства, обърнете се към етеричните масла

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай