ДЕВЕТТЕ ТАЙНИ НА ДЪЛГОЛЕТИЕТО

05.05.2017 г.
72 прочитания
0 коментара
Хората винаги са преследвали дълголетието и са се опитвали да разгадаят неговата тайна. Американският автор Дан Бютнър се впуска в подобна мисия. Той обикаля света, за да индентифицира местата, където най-голям брой от населението са столетници. Тези райони той нарича „Сини зони”.

Тези Сини зони включват остров Сардиния, полуостров Никоя, Коста Рика, Икария, Окинава и други. Бютнър открива девет общи принципа между тези райони.
Ето ги и тях: 

1. Движете се естествено
Ползите от редовните физически упражнения изглежда са безкрайни. Физическата дейност подпомага отслабването, подобрява настроението и какво ли още не. За да черпите тези ползи не е нужно да ходите на фитнес или да бягате маратон обаче. Вместо това жителите в Сините зони позволяват на околната среда да им помага да се движат – работа в градината, миене на съдовете и т.н.

2. Предназначение
Често ежедневният живот може да е изморителен и дори скучен. Но нещо толкова просто като да намерим предназначението си може да добави до седем години живот. И това не е всичко – чувството за предназначение и посока може да подобри сърдечното здраве и да предпази мозъка от болести. За да намерите предназначението си, помислете си какво обичате да правите най-много, поставете си конкретни цели и медитирайте.

3. Релакс
Всички преживяваме стрес, дори и хората в Сините зони. Не всичкия стрес е лош, но хроничния стрес може да се отрази зле на здравето, като доведе до депресия, високо кръвно налягане и сърдечни заболявания. Научете се да отпускате напрежението. Сардинците например си почиват с питие, докато икарците си дремват. Ако се чувствате стресирани, разходете се, медитирайте или прекарайте време със семейството и приятелите.

4. Правилото за осемдесетте процента
Наднорменото тегло и затлъстяването са все по-голям проблем на западния свят. Излишното тегло се свързва с по-високи нива на диабет, сърдечни болести и някои видове рак. Всичко това отнема години от живота. Не е нужно драстично да намалявате порциите си, за да сте здрави, но не трябва и да се тъпчете. Яжте докато стомахът ви е около 80% пълен, т.е. не сте гладни, но не сте и съвсем преяли.

5. Повече зеленчуци
Диетите на растителна основа са много популярни в Сините зони, но не е нужно да живеете там, за да се възползвате от силата на растенията. Хората от тези райони или не се хранят с месо, или ядат най-много 5 малки порции на месец. Вместо това те зареждат чиниите се с растителни протеини като боб и леща. Хората, които ядат по-малко месо имат по-ниски нива на сърдечносъдови заболявания.

6. Вино в пет
Умереното пиене, равняващо се на едно питие дневно при жените и две при мъжете, се свързва с дълголетието. Проучванията показват, че хората, които пият умерено живеят по-дълго от тези, които пият много и дори от тези, които не пият изобщо.

7. Принадлежност
Вярата е важна част от живота в Сините зони, независимо от вероизповеданието. Членовете на общества, обединено от определена религия или духовна вяра, които посещават служба четири пъти на месец могат да добавят между четири и 14 години към живота си.

8. Първо близките
На тези, чиито семейства са сплотени, може би им е предопределено да живеят по-дълго. Най-успешните членове на Сините зони са женени , което може да увеличи продължителността на живота с три години, живеят с родители и баби и дядовци и прекарват време с децата си.

9. Правилната тълпа
Според проучванията известното твърдение, че ние сме средно петте човека, с които прекарваме най-много време, може да е вярно. Окинавците например си създават малки групи, отдадени един на друг до живот и едни и същи здравословни навици. Прекарването на време с хора, които пушат, са нещастни или се хранят нездравословно, увеличава шанса да правим същото.
 

Виж още

СЪВЕТИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ МОЗЪЧНАТА ФУНКЦИЯ
04.05.2017 г.
Случвало ли ви се е да влезете в кухнята и да не помните защо? Или да не можете да се сетите за нечие име? Или може би сте пропуснали уговорка, защото ви е избягала от ума. Когнитивното здраве е нещо, което често пренебрегваме, особено когато сме по-млади, но е добре да му се обърне внимание преди да е станало прекалено късно.
Хранене за плосък корем
Най-добрите храни за плосък корем – Част 2
03.05.2017 г.
Когато се стресираме, тялото ни започва да произвежда хормона кортизол, който кара тялото да се запасява с повишаващи холестерола мазнини в областта на талията
Болезнена менструация – причини и лечение
02.05.2017 г.
Болезнената менструация се характеризира с болезнени мускулни крампи в корема, които могат да се разпространят до гърба и бедрата. Болката понякога може да представлява интензивни спазми, а друг път да е по-скоро тъпа, но постоянна

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай