Четири начина да подобрите здравето на сърцето


Какво да правим за здраво сърце?



Разгледани глобално, сърдечносъдовите заболявания, представляват основен проблем и се нареждат на челни позиции в класацията за водещи заболявания отговорни за високата смъртност. За да продължим да се наслаждаваме на ценностите в живота е необходимо да положим определени усилия за да подобрим здравето на сърцето ни. Леки корекции и напътствия в начина ни на живот, биха осигурили стабилни основи за постигане на по-добро здраве за сърцето ви. Необходими са минимални усилия, а резултата е обещаващо ефективн.
 

Не подминавайте истинският черен шоколад

Австралийски учени от университета в Аделаида са установили, че така любимият ни черен шоколад, може да ни помогне изключително много в борбата със сърдечните проблеми, а с това и да ни стане още по-любим. Проучването установило отношение на основната съставка на шоколада, а именно какаото, в подобряване състоянието на сърдечносъдовата система. Това качество се дължи на специфични антоксидантни съединения под формата на флаваноиди, имащи сериозна заслуга в един от метаболитните процеси на образуване на азотен оксид в тялото. Благоприятното му въздействие върху кардиоваскуларната система, се дължи на способността на азотния оксид да разширява структурата на кръвоносните съдове, като това води до по-свободна циркулация на кръвния поток, а това от своя страна намалява кръвното налягане и се ограничава възможността за последващо негативно въздействие върху сърдечната дейност. Веществото теобромин характеризира най-съществено тези способности на какаото. Диуретичните му способности допълват този положителен профил за благоприятно въздействие, като се намалява основното артериално налягане.

 

Спрете / намалете солта



Солта и в точност натрия има основно отношение в обмяната на електролити в човешкия организъм. Превишените, а дори и леко завишени количества в приема на сол в ежедневието, увеличават сериозно риска от развитие на сърдечносъдови проблеми. Последиците може да са наистина пагубни за нашия организъм. При превишени дози от натрий, този химичен елемнет се акумулира в организма ни, което може да се наблюдава като състояния със задържане на вода в тялото. Естествено това причинява каскаден ефект върху налягането в кръвоносните съдове, а в последствие се разиват състояния на хипертония. Дори и по-лошо, тези натрупвания увреждат структурата на кръвносните съдове, а в последствие това предразполага така небезизвестният  лош холестерол да се натрупа без проблем по стените им и да предизивика запушване на тези канали, водейки до летален изход. Най-ценният съвет е да се храните вкъщи и да осъществявате адекватен контрол върху нивата на натрий, чрез влаганата сол в ястята, тъй като местата за "бързо хранене" ( бързо обслужване), и ресторантите работят с полуфабрикати и преработени с високи стойности на натрий ястия.

 

Спортувайте и бъдете активни


Не безизсвестен факт е че спорта и физическата активност повишават здравето на сърдечносъдовата система. Това се дължи на определени състояния в която навлиза работата на сърцето. Важно е да се отбележи, че тези състояния се наблюдават при осъществяване на аеробни натоварвания с между среден и висок интензитет. Ако нямате установени или наследствени проблеми със сърцето, това е един от най-ефективните методи за подобряване на работата му. Характера на тези аеробни натоварвания се изразява в повишена скорост на сърдечния ритъм. По време на натоварванията сърцето префорсира своята работа за да снабди  и захрани всеки един работещ мускул с обогатена с кислород кръв. Ползите с наблюдаават обаче след това при възстановяването на сърдечния риъм. След приключване на физическата активност, сърцето навлиза в един компенсаторен режим на дейност и пулсът постепенно намалява благоприятно. Именно тук започват и ползите за функцията на сърцето. При спокойни и некативни състояния, на сърдечния мускул са му необходими по-малко усилия да захрани нашето тяло с кръв по всички кръвоносни съдове, а това увеличава неговият жизнен цикъл ( казано по-разбираемо - с по-малкото удари в минута, ще се изразходи по-бавно функцията му ). В допълнение на това се наблюдава и огъвкавяване на коронарните артерии, което предпазва от последващото им втвърдяване, завършващи с пагубен край. В никакъв случай това не означава да се превръщате в маратонец или да правите това нещо въпреки, че не го обичате. С подходящ специалист в сферата, може да замените оттегчителното бягане с друг вид кардио натоварване и бихте могли да постигнете заветната цел за по-здраво сърце. Помислете и за килограмите, които може да стопите около зоната на бедрата, ханша или корема, това неимоверно ще доведе до допълнитени ползи както за сърцето, така и за самочувствието ви.
 

Слушайте музика



Няколко тона и кожата ви настръхва. Да така въздейства музиката на нашето тяло, но вече се наблюдава и по-конкретно благоприятно въздействие върху работата на сърденосъдовата система. Музиката натурално понижава кръвното налягане и сърдечната честота. Това разбира се се постига с определен вид музика. Тук заслуги получават бавната, мелодична и успокояваща музика с нежни и приятни тонове. Определено това може да повлияе положително на вашето състояние. Според проучване, публикувано в списание Heart, най-важно е темпото. Изследователите отбелязват, че по-бързата музика, независимо дали е класическа или рок, е причинила повишаване на кръвното налягане и сърдечния ритъм, докато по-бавната музика има успокояващ ефект.

 

Виж още

Стресът причинява негативни последици и върху кожата
Стресът и кожата
29.05.2018 г.
Стресът причинява негативни последици и върху кожата! Здравни съвети как да поддържаме нивата на стрес по-ниски, за да се чувстваме и изглеждаме добре. 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай